خلاء وجود روشهای نوین بازاریابی در صنایع غذایی| سامانه ویزیتور مجازی؛ راه جلوگیری از تخلفات انسانی
طراح یک اپلیکیشن ویزیتور در گفتگو با بازار

خلاء وجود روشهای نوین بازاریابی در صنایع غذایی| سامانه ویزیتور مجازی؛ راه جلوگیری از تخلفات انسانی

تقی پوران، طراح یک سامانه ویزیتور مجازی میگوید: درحالی این اپلیکیشن را طراحی کرده ایم که صنعت غذایی و کشاورزی نیاز به روشهای نوین بازاریابی دارد که بتوان پیش از تولید زمینه فروش محصولات را فراهم کرد.

بازار؛ گروه کشاورزی: یکی از اصلی ترین مشکلاتی که در صنعت کشاورزی و صنایع غذایی کشور وجود دارد بحث بازاریابی محصولات است و کارشناسان معتقدند در شرایطی می توان به تولید مثمر ثمر در این حوزه امیدوار بود که شرایط فروش محصولات پیش از تولید آن مهیا شده باشد. «علی تقی پوران» مدیر یک شرکت فعال در بخش تامین کالا است که توانسته با طراحی یک اپلیکیشن ویزیتور، بازاریابی محصولات کشاورزی و صنایع غذایی را به صورت مجازی انجام دهد. در راستای بررسی نحوه عملکرد این اپلیکیشن خبرنگار بازار گفتگویی با وی انجام داده است.

سامانه ویزیتور مجازی مبتنی بر تکنولوژی است و به این ترتیب بخشی از خلاء وجود روشهای نوین بازاریابی در صنایع غذایی و کشاورزی را برطرف می کند

*در ابتدا کمی در خصوص سامانه ای که برای صنایع غذایی طراحی کرده اید توضیح بدهید.
در حال حاضر ما این ادعا را داریم که اولین مجموعه در این حوزه هستیم؛ یعنی اپلیکیشنی طراحی کرده ایم که کار بازاریابی و سفارش گیری کالاهای سوپر مارکتی را به صورت عمده انجام می دهیم. همانطور که می دانید الان سوپر مارکت ها کالاهای خود را از دو طریق تامین می کنند؛ یا باید منتظر ویزیتورهای شرکتهای تامین کننده باشند که به صورت دوره ای مراجعه می کنند و لیست کالاها را از سفارش دهنده می گیرند و یا باید از بنکداران بازار خریداری کنند. ما روش سومی را بر مبنای تکنولوژی اضافه کرده ایم؛ یعنی یک اپلیکیشن را طراحی کردیم و در اختیار فروشگاه ها، سازمانها، رستوران ها و دیگر مراکزی که کالای عمده خریداری می کنند گذاشته ایم که این اپلیکیشن عملا کار ویزیتوری را انجام می دهد. به عبارت دیگر محصولات مختلف شرکتهای عضو سامانه ما روی سامانه نمایش داده می شود و یک فروشگاه خرید روزمره خود را می تواند از این طریق به جای خرید از ویزیتورها و بنکداران انجام دهد. این در حالی است که خلا وجود روش های نوین بازاریابی در صنعت غذایی و کشاورزی به شدت احساس می شود.

*تفاوت شما با بقیه تامین کنندگان محصولات غذایی چیست؟
اصلی ترین تفاوت ما این است که ما خود فروشنده کالا نیستیم یعنی یکسری تامین کننده عضو سیستم ما می شوند و با ما قرارداد می بندند. سپس پنلی در اختیار آنها قرار می گیرد که محصولات شان را ثبت کنند و حداقل میزان فروش، قیمت فروش، زمانبندی ارسال کالا و نحوه تسویه حساب شان را در سامانه ثبت می کنند.

خلاء وجود روشهای نوین بازاریابی در صنایع غذایی| سامانه ویزیتور مجازی؛ راه جلوگیری از تخلفات انسانی

خریداران می توانند اطلاعات مربوط به هر آنچه که تامین کننده ها در سامانه ثبت می کنند را بدون دخل و تصرف ما مشاهده کنند و به این ترتیب خرید را به صورت مستقیم از شرکت تامین کننده اصلی کالا انجام می دهد. در ادامه خریدار سفارشات خود را در پنل مشاهده می کند و در صورت تایید توسط شرکت تامین کننده محصول برای خریدار بر اساس زمانبندی تعیین شده ارسال می شود. پس از اینکه خرید به پایان رسید ما یک کارمزد که کمتر از کارمزد فعلی ویزیتورهای حضوری است دریافت می کنیم. در واقع در حال حاضر کارمزد دریافتی ما کمتر از نصف کارمزدهای متداول فعلی است.

*مزیت خرید از طریق این اپلیکیشن نسبت به خرید از ویزتورهای حضوری چیست؟
ما همیشه در دسترس هستیم؛ یعنی هر شرکتی بنا بر سیاست های خود بسته به اینکه تاریخ انقضاء دارد یا ندارد بین ۲ روز که مربوط به محصولات لبنی است، تا دو هفته که مربوط به محصولات دیگر است، دوره ویزیت دارند. یعنی در بازاریابی و فروش حضوری، هر ویزیتور هر دو هفته یکبار به مشتریان خود سر می زند و سفارش می گیرد و لذا وقتی کالایی به اتمام می رسد دسترسی راحتی به ویزیتورهای حضوری نیست و نیاز به پیگیری دارد. از سوی دیگر فرد با استفاده از این اپلیکیشن این مزیت را دارد که نیاز نمی شود با تعداد زیادی بازاریاب به اصطلاح سروکله بزند و این کار را راحت تر می کند.

سامانه ویزیت مجازی صنایع غذایی جلوی تخلفات انسانی برخی ویزیتورها در ارائه تخفیفات ویژه شرکت های تامین کننده را می گیرد

*استفاده از چنین سامانه ای برای تامین کننده محصولات غذایی چه مزایایی دارد؟
شاید بتوان گفت گستردگی کار ما اصلی ترین مزیت است؛ به طوری که ما تا پایان سال کل فروشگاه ها و مراکز خرید عمده تهران را ویزیت می کنیم و پیش بینی ما این است که تا پایان سال حداقل ۴۰ درصد از کل فروشگاه داران این شهر عضو سامانه ما شوند. به این ترتیب هر شرکتی قصد فروش ویژه داشته باشد به طور همزمان ۱۰ هزار فروشگاه و مشتری از اطلاعات مورد نیاز مطلع می شوند و از طریق این سامانه بلافاصله اطلاع رسانی می شود. در حالی که اگر ویزیتورهای حضوری شرکت مورد نظر بخواهند کل بازار را از وقوع چنین رخدادی مطلع سازنده حداقل ۲ هفته زمان نیاز است که هم زمانبر است و هم هزینه بالایی به شرکت تحمیل می کند.

از سوی دیگر استفاده از این اپلیکیشن جلوی تخلفات انسانی را می گیرد. شاید جالب باشد بدانید ویزیتورها غالبا همه آفرها و تخفیفات ویژه را به فروشگاه ها ارائه نمی دهند و یک تعداد را به طور جداگانه و برای خود می فروشند. بنابراین با استفاده از این اپلیکیشن جلوی چنین تخلفاتی گرفته می شود. علاوه بر این شرکتها اصولا از همه ویزیتورهای خود راضی نیستند چون همگی حرفه ای نیستند اما به اجبار برای پوشش دادن کار خود با یکسری از ویزیتورها کار می کنند. با این وجود با استفاده از این اپلیکیشن شرکت های تامین کننده چنین مشکلاتی را نیز نخواهند داشت.

استفاده از سامانه ویزیتور مجازی تا ۵۰ درصد هزینه شرکت های تامین کننده محصولات غذایی را کاهش می دهد

آیا استفاده از چنین اپلیکیشنی می تواند برای تامین کنندگان و خریداران صنایع غذایی از نظر کاهش هزینه ها نیز موثر باشد؟
در ابتدا باید بدانید که عضویت در این سامانه برای تامین کنندگان و فروشندگان رایگان است و تنها هزینه ای بین نیم تا ۴درصد متناسب با نوع کالایی که مبادله می شود از این شرکتهای دریافت می کنیم. بنابراین شرکتی که عضو این سامانه می شود حداقل ۵۰ درصد هزینه ها کاهش می یابد. ‌

کد خبر: ۱۲۸٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha