۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
بازگشت بلدرچین‌ها به چرخه تولید در سمنان| یک واحد دیگر فعال شد
بعد از ۳ سال؛

بازگشت بلدرچین‌ها به چرخه تولید در سمنان| یک واحد دیگر فعال شد

سمنان- پس از سه سال تعطیلی واحد تولید بلدرچین در سمنان، با حمایت‌های دولت دوباره صدای پرورش بلدرچین در این مجموعه به گوش می‌رسد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی سمنان، تنها واحد صنعتی تولید بلدرچین در سمنان که در سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید در سال ۱۳۹۷ به علت برخی از مشکلات راکد شد، اما در دی ماه ۱۴۰۰ با بازگشایی مجدد این مجموعه حالا، ۷۰ درصد نیاز استان در بحث تخم و گوشت بلدرچین تامین می‌شود.

مرتضی آسمان برین، مدیر عامل این واحد گفت: در این مجموعه روزانه هفت هزار تخم مرغ تولید و ساعتی یک هزار و ۸۰۰ کشتار انجام می‌شود و محصولات این شرکت به بازار استان عرضه می‌شود.

مجیدرضا خدائیان مدیر تولید و نائب رئیس هییت مدیره این شرکت گفت: این مجموعه با ۷۵۰۰ متر زمین، ۹ سالن مجهز به تولید تخم بلدرچین، جوجه و بلدرچین مولد و گوشت بلدرچین با زنجیره کامل تولید مشغول است.

ستایش دولتیان، دامپزشک و دستیار فنی این واحد افزود:بلدرچین به دلیل داشتن سیستم ایمنی قوی طبیعی بدون هیچ گونه واکسیناسیونی است که منجر به تولید گوشت ارگانیک می‌شود، همچنین تخم بلدرچین از خاصیت پنج برابری نسبت به تخم مرغ برخودار است.

با احیای این واحد ۹۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار شده اند و در هر دوره ۴۵ روزه که جوجه‌ها به بلدرچین بالغ تبدیل شوند ۱۰۰ هزار قطعه بلدرچین به بازار عرضه می‌شود.

کد خبر: ۱۲۸٬۳۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha