۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
صنعتی سازی ساختمان لزوماً هزینه های تولید را کاهش نمی دهد
عضو انجمن انبوه سازان:

صنعتی سازی ساختمان لزوماً هزینه های تولید را کاهش نمی دهد

گرگان- مرتضوی، عضو انجمن انبوه سازان کشور گفت: اگر تصور می کنیم که صنعتی‌سازی به طور مستقیم هزینه تولید مسکن را کاهش می دهد در شرایط امروز چنین معادله ای برقرار نیست.

سیدمحمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: اگر می‌خواهیم طرح جهش تولید مسکن را با کیفیت انجام دهیم باید به تک تک جزئیات آن توجه کرده و اگر در این زمینه دقت نشود ممکن است فاجعه ایجاد کند.

عضو انجمن انبوه سازان کشور افزود: در این طرح نیاز است که سال‌های اولیه را با شتاب کمتری حرکت کرده و به تدریج به هدف یک میلیون واحد در سال برسیم.

وی بیان کرد: ضرورتی ندارد که طرح جهش تولید مسکن در چهار سال اجرا شود بلکه کسری های مسکن را می‌توانیم طی ۱۰ سال برطرف کنیم، همان طور که در طرح جامع مسکن هم دوره ها طولانی تر در نظر گرفته شده است.

مرتضوی ادامه داد: دولت در این طرح باید قیمت ها را واقعی اعلام کند با استفاده از آن چیزی که در بازار مصالح در جریان است زیرا قیمت فولاد، سیمان و غیره مشخص بوده و نیاز به کشف ندارد و دستمزدها و نرخ سود بانکی هم امری مشخص بوده در نتیجه قیمت تمام شده به راحتی قابل احصا است.

رئیس انجمن انبوه سازان گلستان گفت: اگر تصور می کنیم که صنعتی‌سازی به طور مستقیم هزینه تولید مسکن را کاهش می دهد در شرایط امروز چنین معادله ای برقرار نیست و ما نمی‌توانیم با صراحت و با اعداد و ارقام ثابت کنیم که چنین ارتباطی وجود دارد.

وی تصریح کرد: صنعتی سازی سرعت ساخت را افزایش داده و باعث می شود از تورمی که ناشی از افزایش قیمت ها و دستمزدها سالانه هستیم، عبور می کنیم.

مرتضوی ادامه داد: کاهش زمان سبب می شود ما از تورم پیش بینی نشده عبور کنیم مخصوصاً در شرایط فعلی که معادلات اقتصادی پیچیده شده و نمی توان قیمت مسکن را پیش بینی کرد.

کد خبر: ۱۲۸٬۳۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha