۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
پاسخ سریع رهبر انقلاب، تجلی حمایت معظم له از بسته اقتصادی کرونا
ربیعی مطرح کرد:

پاسخ سریع رهبر انقلاب، تجلی حمایت معظم له از بسته اقتصادی کرونا

سخنگوی دولت گفت: پاسخ سریع مقام معظم رهبری به درخواست دولت، تجلی حمایت ایشان از بسته اقتصادی کروناست.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما،  علی ربیعی اظهارداشت: موضوع برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی در کارگروه اقتصادی در ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا مطرح و پس از مذاکرات اولیه به تصویب رسید.

وی افزود: در پی این تصمیم گیری رئیس جمهور در نامه‌ای به محضر مقام معظم رهبری مصوبه ستاد مقابله با کرونا را به منظور کسب مجوز برداشت خدمت ایشان ارسال کرد و معظم‌له در خصوص شیوه استفاده از این برداشت رهنمودهایی از جمله مسیر استفاده از آن برای افزایش توان تولید داخل در حوزه مقابله با بیماری ارائه کردند و روز پنجشنبه موافقت نهایی خود را با این برداشت اعلام نمودند.

ربیعی با بیان اینکه کرونا حتی اقتصادهای شکوفا و پرقدرت در سطح دنیا را نیز متأثر و دچار چالش نموده است، گفت: اقتصاد ما به دلیل مواجهه با فشارهای آمریکا و تحریم‌ها، اثرپذیری مضاعفی نسبت به بیماری کرونا داشته است؛ بنابراین از ابتدای شروع همه‌گیری در کشور با پیش‌بینی تبعات و آثار آن بر اقتصاد و معیشت و بیکاری‌های احتمالی ناشی از تعطیلی‌های ناگزیر تدابیر مختلفی اندیشیده شده است.

ربیعی در پاسخ به سؤالی درباره برنامه‌های اقتصادی و حمایتی دولت در مورد کرونا که نیازمند برداشت از صندوق ذخیره ارزی بود، گفت: برای تدوین بسته کارگروه اقتصادی کرونا از همان روزها جلسات متعددی با حضور رؤسای اتاق‌های اصناف، بازرگانی و تعاون، فعالان بخش خصوصی برگزار کرد و در مجموع با استفاده از منابع دولت و بانک‌ها تدابیری اندیشیده شد.

وی افزود: بخشی از این تدابیر نیازی به هزینه فوری نداشت و با تصمیماتی درباره امهال و استمهال برای کمک به اقتصاد کرونا صورت پذیرفت، ولی در بخش دیگر که نیاز به حمایت مالی بود با توجه به ناکافی بودن منابع دولت برای ادامه کار و تقویت برنامه‌های خود در خصوص مدیریت و مقابله با بیماری، نیازمند برداشت از صندوق توسعه ملی بود.

ربیعی در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره نحوه و چگونگی هزینه کرد این مبلغ گفت: این موضوع بلافاصله در کارگروه‌های ذیربط و از جمله در جلسه دوشنبه ستاد اقتصادی دولت مطرح و تصویب شد.

بنابر تصمیمات اتخاذ شده عمده این مبلغ برداشت شده در حوزه بهداشت و درمان از جمله در مسیر تقویت تولید داخلی، تقویت شرکت‌های دانش بنیان فعال در موضوع کرونا، تکمیل و تأمین تجهیزات بیمارستانی ـ درمانی، رفع کردن کمبود احتمالی دارو و نیز اعمال سیاست‌های حمایت از مشاغل استفاده خواهد شد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: رهنمود و حمایت مقام معظم رهبری از بسته تدبیر اقتصادی کرونا در موافقت سریع ایشان با درخواست دولت در برداشت از صندوق توسعه ملی تجلی یافت.

کد خبر: ۱۲٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha