۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
وابستگی دامداران به واردات نهاده های دامی نگران کننده است
رییس اتحادیه دامداران خراسان رضوی:

وابستگی دامداران به واردات نهاده های دامی نگران کننده است

مشهد- مهدوی رییس اتحادیه دامداران خراسان رضوی به بازار گفت: وابستگی به نهاده های دامی وارداتی برای تولید کنندگان شیر و گوشت نگران کننده است.

مجید مهدوی در گفت و گو با بازار اظهار کرد: دولت با حمایت از تشکل ها قادر است تا برای برون رفت از مشکلات جاری چاره اندیشی کند.

وی با بیان اینکه باید برای دامداران از محل درآمد؛ ارزش افزوده ایجاد کنیم ادامه داد: متاسفانه چندین سال است که دامداران‌ ما از محل تولید پشم درآمدی ندارند و این موضوع مایه تاسف است.

رییس اتحادیه دامداران خراسان رضوی با تاکید بر این موضوع که می بایست بسیار سریع به سمت فعالیت های اصلاح نژادی چه درزراعت و چه در دام‌ و هم چنین کشت گیاهانی که با اقلیم‌خشک مرتبط هستند وارد شویم افزود: خشکسالی و نبود علوفه و از طرفی وابستگی بسیار شدید به واردات نهاده های دامی اگر چه تجربه تلخی است اما ما را به این سمت سوق می دهد تا موارد خوراکی جدیدی را برای دامدار پرورش بدهیم تا کمتر برای تامین نهاده ها به خارج از کشور وابسته باشیم.

مهدوی با بیان اینکه خشکسالی های اخیر قضیه کمبود نهاده را تشدید کرده است پیشنهاد داد: ما باید در تامین مالی به دامدار کمک کنیم، مثلا دولت ردیف مختلف بودجه ای را برای اتحادیه ها اختصاص دهد به این شکل که در واقع اتحادیه مباشر این‌ قضیه باشد و کل نهاده دامدار را تامین‌ کند و بعد دامدارهزینه اش را سال دیگر بدهد.

وی افزود: از طرفی می توان از ظرفیت صنایع استان بزرگ و صنایعی که گردش مالی بالایی دارند استفاده کرد و بخشی از این‌گردش مالی و اعتبار بانکی را دراختیار حوزه دامداری قرار داد تا بخشی از مشکلات این حوزه رفع شود.

رییس اتحادیه دامداران خراسان رضوی با اشاره به کمبود و گرانی نهاده های تولید افزود: در صورتی که ارز ترجیحی حذف شود و قرار باشد دامدار همین میزان اندک نهاده را نیز از بازار آزاد تهیه کند به طور حتم بسیاری از تولیدی ها به سمت تعطیلی و نابودی گام خواهند گذاشت.

کد خبر: ۱۲۸٬۳۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha