۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
۲۱ میلیون مترمکعب آب به اراضی شیبدار قزوین تخصیص یافت
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

۲۱ میلیون مترمکعب آب به اراضی شیبدار قزوین تخصیص یافت

قزوین - ‌رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: از مجموع ۲۵ میلیون مترمکعب آب تخصیصی به اراضی شیبدار استان ۲۱ میلیون ۸۲۰ هزار مترمکعب مورد تأیید وزارت نیرو قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین،  فاطمه خمسه در جلسه بررسی طرح تأمین و انتقال آب برای توسعه باغات در اراضی شیب دار استان با حضور معاونین و مشاور طرح اظهار کرد: سهم حقابه از آب شاهرود برای اراضی شیب دار استان سالانه ۲۱ میلیون متر مکعب تعیین شده است که برای ۱۱ میلیون و ۲۰ هزار متر مکعب آن قبلاً توسط استان گیلان مجوز صادر شده و برای ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب دیگر نیز مجوز جدید توسط استان قزوین صادر شده است.

وی افزود: تاکنون مجوزهای صادره جدید در استان قزوین در سطح ۲۲۶۶ هکتار با حجم تخصیص آب ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب و استان گیلان نیز قبلاً برای ۲۳۷۷ برای هکتار با حجم ۱۱ میلیون و ۲۰ هزار متر مکعب مجوز صادر کرده است.

خمسه تصریح کرد: این مجوزها در سه بخش برای باغات سه تا ۱۰ ساله، باغات سنتی دارای تنش آبی و همچنین طرح توسعه باغ زیتون قبل سال ۹۴ صادر شده است.

وی با بیان اینکه تخصیص حقابه یاد شده بخش زیادی از مشکل آبرسانی به باغ‌های زیتون طارم سفلی را حل می‌کند، افزود: این میزان حقابه با پیگیری‌های مسؤولان استانی، وزارت جهاد کشاورزی و رایزنی با وزارت نیرو تعیین شده به اراضی شیب دار استان تخصیص داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در راستای توسعه باغات شیبدار طرح انتقال آب به این اراضی که از مصوبات مهم استان و دولت است اجرایی شود.

وی افزود: در تکمیل این طرح مکان و مناطق برداشت آب باید مشخص و با شرکت آب منطقه‌ای هماهنگی لازم صورت گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: باید تلاش کرد بهره برداران این طرح با کمترین هزینه، از مزایای طرح انتقال آب در اراضی شیب دار بهره مند شوند.

خمسه گفت: در اجرای این طرح علاوه بر توجه به اقتصاد کشاورزی منطقه مسائل اجتماعی منطقه نیز مد نظر قرار گیرد.

کد خبر: ۱۲٬۸۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha