۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
۵۹۳ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید و اشتغال در استان سمنان پرداخت‌شد
رئیس سازمان صمت استان سمنان:

۵۹۳ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید و اشتغال در استان سمنان پرداخت‌شد

سمنان – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹۹ واحد تولیدی در دو بخش صنعت و کشاورزی ۵۹۳ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید و اشتغال دریافت کردند.

بهروز اسودی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه حمایت از واحدهای تولیدی سمنان یکی از مهم‌ترین رویکردهای دولت برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در استان محسوب می‌شود، اظهار داشت: تسهیلات حمایتی دولت در این بخش شامل طرح ارائه تسهیلات رونق تولید و بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال دولت است که در این راستا تاکنون ۱۹۹ واحد تولیدی در بخش‌های صنعت و کشاورزی موفق به دریافت ۵۹۳ میلیارد تومان تسهیلات شدند.

وی بابیان اینکه از این تعداد ۸۵ واحد به ارزش ۳۷۴ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید و ۱۱۴ واحد به ارزش ۲۱۹ میلیارد تومان تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال را دریافت کردند، افزود: این در حالی است که تاکنون دو هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید برای واحدهای تولیدی متقاضی دریافت این تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با تأکید بر لزوم پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی استان بیان کرد: برگزاری ۲۰۶ جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که به‌صورت مستمر هفتگی در این راستا برگزار می‌شود.

اسودی با اشاره به اینکه در این جلسات مشکلات یک هزار و ۲۵ واحد تولیدی بررسی‌شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید دو هزار و ۱۷۵ مصوبه داشت که ۷۲ درصد مصوبات اجرایی و مابقی در دست اجرا است.

وی یادآور شد: ۳۹ درصد مشکلات واحدهایی که در این جلسات موردبررسی قرار گرفت مربوط به امور بانکی و تسهیلات، ۱۶ درصد مربوط به امور زیربنایی، ۱۵ درصد مربوط به امور مالیاتی، ۱۷ درصد مربوط به تأمین اجتماعی و ۱۴ درصد سایر امور است.

کد خبر: ۱٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha