۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۹
شرط تحقق منابع حاصل از فروش سهام و دارایی‌های دولت در بودجه جلوگیری از کارشکنی مدیران میانی است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

شرط تحقق منابع حاصل از فروش سهام و دارایی‌های دولت در بودجه جلوگیری از کارشکنی مدیران میانی است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: فروش سهام و اموال و دارایی‌های دولت یکی از منابع درآمدی در بودجه سال آینده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا شهبازی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه دولت در لایحه‌ بودجه ۱۴۰۱ به نحوی برنامه‌ریزی کرده است که ضمن کاهش کسری بودجه، رشد ۸ درصدی در اقتصاد محقق شود، گفت: منابع درآمدی در بودجه سال آینده بیشتر در جهت رشد و توسعه اشتغال و تولید برنامه‌ریزی شده و این موضوع یکی از مزایای بودجه است.

وی ادامه داد: دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ تلاش کرده تا هزینه‌های جاری خود را کاهش دهد زیرا این هزینه ها هر ساله موجب افزایش تورم در کشور شده است. منابع درآمدی در بودجه سال آینده برخلاف سال ۱۴۰۰ به صورت واقعی در نظر گرفته شده است.

شهبازی تصریح کرد: دولت دوازدهم در بودجه ۱۴۰۰ در پیش بینی اولیه خود فروش ۲.۵ بشکه نفت را مدنظر قرار داده بود که مجلس این عدد را غیرواقعی دانست و اعلام کرد، محقق نخواهد شد که شاهدیم این اتفاق افتاد. اما دولت سیزدهم در بودجه ۱۴۰۱ بین ۱.۲ تا ۱.۵ با نرخ ۶۰ دلار میزان فروش را پیش بینی کرده که نسبتا واقعی است و در صورت برنامه‌ریزی درست و تلاش مدیران اجرایی منابع درآمدی این بودجه محقق خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: فروش سهام و اموال و دارایی‌های دولت یکی دیگر از منابع درآمدی در لایحه بودجه سال آینده است که در این بخش نیز نیاز به اقدام صحیح مدیران میانی وجود دارد زیرا طی سنوات گذشته شاهد بودیم که این مدیران میانی در بحث فروش دارایی‌ها و سهام ممانعت‌هایی را بوجود می‌آوردند و همراهی نمی‌کردند.

وی با اشاره به منابع درآمدی بودجه ۱۴۰۱ در بخش مالیات نیز بیان کرد: بخش عمده منابع درآمدی از محل مالیات با توجه به ممانعت از فرار مالیاتی در نظر گرفته شده است، البته برخی اعلام می کنند، درآمد پیش بینی شده از محل مالیات‌ها فشار مضاعفی را بر قشر متوسط و ضعیف جامعه وارد خواهد کرد در صورتی که هدف دولت جلوگیری از فرارهای مالیاتی است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس با بیان اینکه تا حدودی نسبت به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور خوشبین هستیم، گفت: با وجود تعامل میان مجلس و دولت بویژه با سازمان برنامه و بودجه و پیشنهادات خوب نمایندگان در کمیسیون‌های مختلف به خصوص در کمیسیون تخصصی برنامه و بودجه و اقتصادی امیدواریم بودجه از وضعیت کنونی خود بهتر شود تا شاهد تحقق اصلاح ساختار بودجه و رشد اقتصادی در کشور باشیم.

کد خبر: ۱۲۸٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha