۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۹
ساکنین شهرهای جدید از نبود زیرساختها رنج می برند
عضو هیات رئیسه مجلس:

ساکنین شهرهای جدید از نبود زیرساختها رنج می برند

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: نبود زیرساخت مناسب حمل و نقل و فاصله زیاد مسکن شهرهای جدید از مراکز شهرها ساکنین را با مشکل مواجه کرده و در برخی از مناطق واحدهای مسکونی خالی وجود داشته اما متقاضی ندارند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی یوسفی در خصوص وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: در حال حاضر جلسات مربوط به طرح نهضت ملی مسکن به صورت مداوم برگزار شده و نمایندگان مجلس نیز برای پیگیری مباحث نظارتی در جلسه مذکور حضور دارند. در دولت گذشته و دوره شش ساله وزارت آخوندی هیچ اقدامی در خصوص ساخت و تولید مسکن صورت نگرفت، البته در اواخر دولت دوازدهم، آقای اسلامی، وزیر راه و شهرسازی سابق طرح مسکن حمایتی اقدام ملی را راه اندازی کرد و این خود جای تشکر دارد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر مجلس تمام قد پای کار آمده و قانون جهش تولید مسکن برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را تصویب کرده و همچنین در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰، مبلغ ۳۶۰ هزار میلیارد تومان در تبصره ۱۶ و مبالغی در تبصره ۱۸ برای حوزه مسکن‌سازی جهت راه اندازی موتور محرکه اقتصاد کشور و خروج بازار مسکن از رکود و رونق بخشی به ۱۵۶ حرفه وابسته به حوزه ساخت و ساز در نظر گرفته شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در قانون جهش تولید مسکن، ایجاد صندوق ملی مسکن پیش بینی شد تا تمامی درآمدهای حاصل از مالیات‌ستانی در حوزه مسکن و اقساط بازگشتی مساکن مهر در آن واریز شود تا بتوانند اهداف مدنظر قانون را تحقق بخشند، اما متاسفانه دولت در لایحه برنامه بودجه ۱۴۰۱حتی یک ریال هم برای آن در نظر نگرفته است، انتظارمان از دولتی که برای اجرای قانون جهش تولید مسکن تلاش می کند و قانون مجلس هم در این خصوص ریل گذاری مناسبی داشته، این بود که در سال اول اجرا منابعی را برای پیشرفت بهتر کار به صندوق ملی مسکن اختصاص می داد.

یوسفی به نبود زیر ساخت مناسب در پروژه‌های مسکن‌سازی اشاره کرد و افزود: شهرهای جدید در برخی از کلانشهر ها مانند اهواز، اراک، شیراز و ارومیه در فاصله ۵۰ الی ۶۰ کیلومتری مرکز شهرها احداث شده که به دلیل نبود زیر ساخت‌های مناسب حمل و نقل برای تردد ساکنین، مردم با مشکل موجه شده اند و تردد روزانه و پرداخت کرایه برای ساکنینی که اغلب از قشر ضعیف جامعه هستند، بسیار سنگین است؛ اگر افراد توان پرداخت چنین مبلغی را داشتند در همان مراکز استان ها و شهرها خانه تهیه می‌کردند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از طرفی زیرساخت برخی از پروژه های مسکن‌سازی اعم از آب، برق و فاضلاب دارای مشکلات بسیار زیادی است به نحوی که هم اکنون در شیرین شهر و رامین استان خوزستان واحد خالی وجود داشته اما متقاضی برای آن وجود ندارد چرا که قابل سکونت نیست. لذا دولت باید ضمن تکمیل زیرساخت‌های شهرهای جدید، در جانمایی و احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن این موارد را رعایت کنند.

کد خبر: ۱۲۸٬۱۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha