۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
افزایش علاقمندی سرمایه گذاران و بانک های کره جنوبی به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال
مشاور ارشد حوزه بانکی کره جنوبی خبر داد؛

افزایش علاقمندی سرمایه گذاران و بانک های کره جنوبی به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

یک مشاور ارشد حوزه سرمایه گذاری بانکی کره جنوبی از افزایش فزاینده علاقمندی سرمایه گذاران و نهادهای مالی این کشور به سوق دادن سرمایه خود به سمت بازار ارزهای دیجیتال خبر داد.

به گزارش بازار، همزمان با انتشار گزارش های متعدد ناگهانی از سوی نهادهای امنیتی کره جنوبی مبنی بر ابراز علاقه مدیران بخش های سرمایه گذاری این کشور در بازار ارزهای دیجیتال، شواهد حاکی از آن است که سرمایه گذاران بیشتری در کره جنوبی طی ماه های اخیر علاقه ای افراطی نسبت به سرمایه گذاری در این صنعت نوین نشان داده اند.

بر اساس این گزارش، نشریه نیوزپیم کره جنوبی به نقل از یک مقام ارشد سیستم بانکی کره ای که نخواست نامش فاش شود اظهار داشت که سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو شروع به رقابت با فعالیت‌های بازار سهام کرده است – اگرچه سرمایه‌گذاران ثروتمند هنوز طلا را به ارزهای دیجیتال ترجیح می‌دهند.

با این حال، بانکداران معتقدند که کریپتو در حال کاهش این شکاف اجتماعی میان سرمایه داران بزرگ و خرد است.

در همین حال، یکی از مشاوران بانک هونگ هیوپ کره جنوبی که در بخش سرمایه گذاری این بانک مشغول به فعالیت است، گفت: «تعداد مشاوره‌های مشتریانی که می‌خواهند(در رمزارز) سرمایه‌گذاری کنند در حال افزایش است، و مشاوران را به سمت «ارائه سبد به این مشتریان بر اساس نیازهایشان سوق می‌دهد».

این مشاور ارشد حوزه بانکی همچنین افزود: سرمایه‌گذاران کریپتو اغلب به سرمایه‌گذاری در کریپتو بازمی‌گردند، زیرا در مدت زمان کوتاهی بازده بالایی را تجربه کرده‌اند. با این حال، مشاور یکی از بخش‌های سرمایه‌گذاری رقیب بانک شینهان، اظهار داشت که بسیاری از سرمایه‌گذاران جوان‌تر که سود ارزهای دیجیتال سالمی به‌دست آورده‌اند، در عوض تنوع سبدهای خود را با طیف وسیعی از طبقات دارایی و سرمایه‌گذاری‌های بازار سهام انتخاب کرده‌اند.

این رسانه خاطرنشان کرد که بانک مرکزی کره دو بار نرخ بهره را از صفر در سال گذشته به سطح ۱ درصد افزایش داده است - و این موضوع "به احتمال افزایش مجدد نرخ بهره" در سال جاری کمک خواهد کرد.

تحلیلگران بازار کره جنوبی انتظار دارند بانک مرکزی این کشور در سال جاری، نرخ بهره را تا سه بار افزایش دهد و افزایش بعدی احتمالاً در چند هفته آینده رخ خواهد داد. آنها می گویند که این رخداد می تواند منجر به "تعدیل" قیمت سهام شده و در نتیجه احتمالاً تحرک بیشتری در بازارهای رمزارز ایجاد کند.

به نوشته نشریه دیجیتال تودی، تعداد زیادی ازکارگزاری های اوراق بهادار کره جنوبی پس از مشاهده «رشد انفجاری» قیمت رمز ارزها در سال گذشته شروع به انتشار گزارش در مورد وضعیت بازارهای کریپتو کرده اند. در همین راستا، شرکت سرمایه‌گذاری مالی Hana، از شاخه‌های گروه بانکی KEB Hana، دیروز یک سوم از گزارش سرمایه‌گذاری ماهانه خود را برای اولین بار به فضای کریپتو اختصاص داد.

کد خبر: ۱۲۸٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha