۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
احتمال ادامه ریزش قیمت طلا در بازارهای جهانی طی روزهای آینده
بازار بررسی کرد؛

احتمال ادامه ریزش قیمت طلا در بازارهای جهانی طی روزهای آینده

به نظر می رسد روند ریزش قیمت طلا در بازارهای جهانی که از چهارشنبه شب آغاز شد، برای روزهای آتی نیز ادامه داشته باشد.

بازار؛ گروه بین الملل: قیمت طلا در بازارهای جهانی، تقریبا در روز جمعه تغییری نکرده و به نسبت روز پنجشنبه ثابت ماند. این ثبات قیمت به دنبال افزایش ارزش دلار از دو روز گذشته ایجاد شده که نهایتا منجر به حرکت نزولی ۱.۰۲ درصدی قیمت طلا در روز پنجشنبه شد.

دلیل این افزایش ارزش دلار نیز کاملا مشخص است، موضع فدرال رزرو آمریکا در خصوص احتمال افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی که اواخر روز چهارشنبه به وقت آمریکا اعلام شد، منجر به ایجاد ریزش گسترده در بازارهای سهام، طلا، نقره و ارزهای دیجیتال شد.

چراکه اکنون، سرمایه گذاران امید بیشتری به سوق دادن سرمایه های خود به سمت سیستم بانکی آمریکا پیدا کرده و تنها در روز پنجشنبه، شاهد خروج سرمایه چند میلیارد دلاری از بازارهای سهام، فلزات گرانبها، انرژی و ارزهای دیچیتال بودیم که همین امر منجر به ایجاد ریزش شدید در بازار شد.

چشم انداز قیمت طلا

احتمال ادامه ریزش قیمت طلا در بازارهای جهانی طی روزهای آینده

نمودار روزانه طلا نشان می‌دهد که قیمت در محدوده حمایت مضاعف ارائه شده توسط شاخص قیمت ۱۷۸۸.۹۰ و خط روند صعودی که پایین‌ترین سطح قیمت را از ۲۹ سپتامبر تا به امروز به هم متصل می‌کند، متوقف شده است.

شکست این سطوح حمایتی به خرس‌ها اجازه می‌دهد تا به سمت محور قیمت ۱۷۶۲.۵۱ حرکت کنند. در زیر این سطح، قبل از اینکه ۱۷۲۱.۷۶ و ۱۷۰۱.۳۹ به عنوان اهداف جدید نزولی بازار مطرح شوند، حمایت اولیه طلا در نقطه ۱۷۴۸.۴۰ بوده که در صورت از دست رفتن این حمایت، باید منتظر اهداف قیمتی مذکور بمانیم.

از طرف دیگر، جهش در حمایت ۱۷۸۸.۹۰ به گاوها اجازه می دهد تا قیمت های ۱۸۰۰.۳۴ و ۱۸۲۱.۵۵ را هدف قرار دهند. تنها در صورتی که گاوها بتوانند از این سطوح عبور کنند، میتوانند به افزایش قیمت به سطوح ۱۸۵۰.۷۸ و ۱۸۶۹.۳۹ به عنوان اهداف قیمتی صعودی جدید امیدوار باشند.

کد خبر: ۱۲۸٬۰۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha