۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
احداث بارگاه های زرشک و عناب به رونق صادرات این محصولات می‌انجامد
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند:

احداث بارگاه های زرشک و عناب به رونق صادرات این محصولات می‌انجامد

بیرجند- رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند گفت: چنانچه به بارگاه های زرشک و عناب ما مجوز داده شود، بار میکروبی محصولات کاهش یافته و در نتیجه به رونق صادرات این محصولات کمک می کند.

حسین خیریه در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: وقتی که می‌خواهیم یک محصول کشاورزی را به کشور دیگری صادر کنیم یک پروسه خاص را باید طی کنیم تا بار میکروبی نداشته و استانداردهای بازار مقصد را داشته باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند بیان‌کرد: اگر محصول کشاورزی صادراتی ما استانداردهای بازار هدف صادراتی را نداشته باشد بی شک برگشت می خورد.

خیریه در زمینه راهکارهای رفع این مشکل به ویژه در مورد محصولات کشاورزی شناخته شده خراسان جنوبی(زرشک، زعفران و عناب) ادامه‌داد: اگر به بارگاه های زرشک و عناب ما مجوز داده شده و در این زمینه تشویق‌هایی در نظر گرفته شود، بار میکروبی محصولات کاهش یافته و در نتیجه به رونق صادرات این محصولات کمک زیادی می‌کند.

وی درباره بخشنامه‌ای مبنی بر اینکه محصولات کشاورزی صادراتی باید تأییدیه سازمان غذا و دارو را نیز دریافت کنند، گفت: به نظرم این نکته کمک می‌کند که محصولات ما با سلامت بیشتر و استاندارد مطلوب تری به بازارهای جهانی عرضه شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند در زمینه تولید محصول ارگانیک چون زرشک ارگانیک در خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: تا آنجایی که من در جریان هستم و اطلاع دارم، مزرعه‌ای در استان اقداماتی در این زمینه انجام داده و مراحل پایانی کار را طی می‌کند.

خیریه پیرامون چالش‌های برند سازی محصولات کشاورزی خراسان جنوبی به ویژه سه محصول استراتژیک زرشک، زعفران و عناب گفت: برند سازی برای محصولات کشاورزی خراسان جنوبی چون زرشک، زعفران و عناب امکان پذیر است ولی نیاز به همدلی، پیگیری مستمر و کار تیمی دارد و البته یک پروسه طولانی است.

وی ادامه‌داد: به عنوان مثال در مورد زعفران، شورای ملی زعفران در سطح ملی یک برند را طراحی کرده است و در مورد سایر محصولات نیز می توانیم این کار را انجام دهیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند یادآور شد: البته کار از عهده اتاق بازرگانی به تنهایی خارج است و یک کارتیمی با همکاری شرکت‌های خصوصی را می‌طلبد.

کد خبر: ۱۲۸٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha