۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
۸۰ درصد قطعات کامیون‌های سنگین بومی‌سازی می‌شود
با تکمیل فاز جدید شرکت حدید مبتکران؛

۸۰ درصد قطعات کامیون‌های سنگین بومی‌سازی می‌شود

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: با تکمیل فازهای جدید شرکت حدید مبتکران مشگین شهر بیش از ۸۰ درصد قطعات کامیون‌های سنگین در داخل کشور تولید می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، سید حامد عاملی در جریان بازدید از مجموعه کامیون‌سازی حدید مبتکران مشگین شهر اظهار کرد: با راه‌اندازی فازهای جدید، این شرکت ظرفیت اشتغال زایی برای بیش از سه هزار نفر را دارد و دستگاه‌های اجرایی ذیربط در ایجاد زیر ساخت‌های آن از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: با راه‌اندازی این مجموعه بزرگ، می‌توانیم یکی از نیازهای اساسی کشور را تامین کنیم چرا که برای خرید کامیون‌های سنگین رقم بالایی از کشور خارج می شود که این مجموعه نیاز کشور را از کامیون‌های سنگین برطرف خواهد کرد.

عاملی با اشاره به اینکه شور و اشتیاق جوانان در این کارخانه شعف آور و شادی آفرین است گفت: همه کارهای این کارخانه از قطعه‌سازی تا نصب دستگاه‌ها با دست پرتوان جوانان بومی انجام گرفته و سرمایه گذار آن نیز با تمام توان پای کار است.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی چنین مجموعه‌هایی به ثروت عمومی در کشور افزوده می شود اظهار کرد: هدف دولت سیزدهم حمایت و پشتیبانی از تولید داخلی است و باید در این مسیر حرکت کنیم.

استاندار اردبیل ضمن تقدیر از سرمایه گذار حدید مبتکران بیان کرد: سرمایه گذار مجموعه حدید مبتکران از سال۸۸ بحث تامین زمین و مجوزهای لازم را پیگیری کرده و بعد از یک دهه شاهد رونق و توسعه این مجموعه بزرگ هستیم که واقعا برای استان و کشور یک افتخار بزرگ محسوب می شود.

وی گفت: تمام ماشین آلات و دستگاه‌ها در زمان تحریم و با سختی بسیار وارد استان شده که کار طاقت‌فرسایی بوده است بنابراین همگان باید در حفظ و توسعه آن تلاش کنیم.

نماینده عالی دولت در اردبیل اظهار کرد:امیدواریم این سرمایه ملی با یک پلتفرم مناسب با برند بومی که در استان ما تولید می شود وارد زنجیره ناوگان کشور شود.

استاندار اردبیل از تخصیص آب پایدار به کارخانه مورد نظر به میزان شش لیتر در ثانیه خبر داد و افزود: خط انتقال آب مورد نیاز با مشارکت مجموعه حدید مبتکران و بهره‌مند شدن روستاهای مستقر در بین سد سبلان و کارخانه کامیون‌سازی انجام می‌گیرد.

کد خبر: ۱۲۸٬۰۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha