۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
لپ تاپ XMG Neo ۱۵ با خنک کننده خارجی و راندمان بسیار بالا
در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ رونمایی شد؛

لپ تاپ XMG Neo ۱۵ با خنک کننده خارجی و راندمان بسیار بالا

لپ‌تاپ جدید گیمینگ XMG Neo ۱۵ قرار است به همراه یک سیستم خنک‌کننده خارجی که برای کار کردن با گزینه‌های خنک‌کننده داخلی طراحی شده به بازار عرضه شود.

به گزارش بازار، لپ تاپ ها ویژه بازی یا همان سری های گیمینگ از جمله پر طرفدارترین و البته مدرن ترین لپ تاپ های بازار محسوب شده که معمولا عنوان لپ تاپ های پرچمدار شرکت های تولید کننده کامپیوترسازی را به خود تخصیص می دهند.

اما در این میان، لپ‌تاپ جدید گیمینگ XMG Neo ۱۵ قرار است به همراه یک سیستم خنک‌کننده خارجی که برای کار کردن با گزینه‌های خنک‌کننده داخلی طراحی شده به بازار عرضه شود.

XMG Neo ۱۵ جدید که از آن در نمایشگاه CES آمریکا رونمایی شده قرار است اوایل سال ۲۰۲۲ وارد بازار شود.

به گفته کارشناسان، این دستگاه می تواند رقیب برخی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ باشد که مجهز به GPU جدید RTX ۳۰۸۰ Ti، پردازنده سری Core i۷-۱۲۷۰۰H اینتل و ۶۴ گیگابایت رم DDR۵ است. مدل‌های با مشخصات پایین‌تر (و کمی ارزان‌تر) همین سری نیز قرار است توسط شرکت سازنده به بازار عرضه شوند.

اما همانطور که گفته شد، سیستم خنک کننده خارجی این لپ تاپ، نقطه تمایز آن با رقبای خود در بازار است که بهتر است بیشتر در مورد آن بداینم. هر نسخه ای از XMG Neo ۱۵ را که انتخاب کنید، می توانید به صورت اختیاری XMG Oasis که یک دستگاه خارجی مجهز به لپ تاپ که می تواند خنک کننده مایع است را بر روی لپ تاپ خود استفاده نمایید.

این دستگاه خنک کننده مایع فقط یک ارتقاء پر زرق و برق رایانه شخصی نیست، بلکه کاربردهای عملی دارد که این را به افزونه ای تبدیل می کند که شاید یکی از نیازهای اساسی لپ تاپ های گیمینگ باشد.

این خنک کننده به طور کلی نسبت به فن های معمولی کامپیوتر بسیار کم صدا تر است، به خصوص زمانی که لپ تاپ شما با بارهای سنگین روی پردازشگر مانند اجرای بازی های سنگین کار می کند. این خنک کننده قدرتمند خارجی در حقیقت می تواند به حل مشکل دائمی اکثر لپ تاپ های ساده گیمینگ کمک کرده و مشکل گرم شدن آنها را برطرف کند.

علاوه بر این، با توجه به اینکه Oasis برای کار در ارتباط با سیستم خنک کننده از قبل موجود Neo ۱۵ طراحی شده است، باید به لپ تاپ اجازه دهد تا در دمای سردتر کار کند و در نتیجه به قطعات اجازه می دهد تا سریعتر کار کنند.

XMG اعلام کرده که هنگام تست Oasis، دمای پردازنده و کارت گرافیک Neo ۱۵ حدود ۲۰ درجه سانتیگراد کاهش یافته است و فن های لپ تاپ فقط باید با حدود ۵۰ درصد حداکثر سرعت خود کار کنند.

کد خبر: ۱۲۷٬۹۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha