۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۲
 مالیات بر خانه‌های خالی؛ سد راهِ احتکار مسکن
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

مالیات بر خانه‌های خالی؛ سد راهِ احتکار مسکن

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، مالیات بر خانه‌های خالی را راهِ مبارزه با احتکار مسکن دانست و افزود: باید شرایطی را ایجاد کنیم تا ارائه مسکن برای دارندگان آن دارای سود باشد.

به گزارش بازار، غلامرضا مرحبا در خصوص تازه ترین مصوبات و اقدامات کمیسیون متبوعش اظهار کرد: در خصوص خودروسازی مباحثی مطرح شده و شخصا به عنوان یک شهروند نظر خود را اعلام می کنم.

راه نجات صنعت این است که آن را به دست صنعتگر بسپاریم و دولت به عنوان یک نیروی بالادستی و حاکمیتی، باید برنامه ریزی و پشتیبانی را بر عهده داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد روزی خودروهای ساخت ایران را در سایر کشورها ببینیم و افتخار کنیم نه مثل امروز که استفاده کنندگان از خودروهای ایرانی، دردسرهای متعددی را شاهد هستند.

مرحبا همچنین در خصوص تحقیق و تفحص های هفته گذشته، اظهار کرد: فعلا درباره برخی طرح ها رای گیری نشده تا نهادهایی که مورد تحقیق و تفحص قرار گرفتند، برای رفع مشکل اقدام نمایند.

لذا برخی تحقیق و تفحص ها به ماه های آتی موکول شد. همچنین نهایی شدن مالیات بر عایدی سرمایه را در دستور کار داریم و این مالیاتِ تنظیم گر و کارآمد را به زودی به صحن می فرستیم.

این نماینده مجلس با اشاره به آمار پر شتاب تولید مسکن اظهار کرد: در این زمینه با احتکار مسکن هم رو به رو هستیم و برخی نهادهای حقوقی نیز در این راستا دارای نقش بودند و طبق گزارش های رسیده، بعضا ۲۰۰ تا ۳۰۰ واحد را در اختیار دارند و برای مصرف به بازار ارائه نمی کنند.

مرحبا مالیات بر خانه های خالی را کنترلی و راهِ مبارزه با احتکار مسکن دانست و افزود: باید شرایطی را ایجاد کنیم تا ارائه مسکن برای دارندگان آن دارای سود باشد.

وی در عین حال به مشکلات پیش روی مالیات بر خانه های خالی اشاره کرد و در این بین، نبود سامانه ای اطلاع محور برای شناسایی خانه های خالی را گوشزد کرد و گفت: سامانه ای از سوی وزارت راه و شهرسازی معرفی شد -سامانه اسکان و املاک- که قرار بود اطلاعات لازم را برای سازمان امور مالیاتی مهیا کند اما عملا این اتفاق نیفتاد و اطلاعات به موقع و با کیفیت، به سازمان امور مالیاتی نرسید.

اگرچه بخشی از کارها نیز انجام نشده است ولی اطلاعاتی در اختیار داریم که نشان از افزایشِ عرضه مسکن به بازار مصرف دارد و لذا اگر قانون مالیات بر خانه های خالی به طور کامل اجرا شود، مفید و موثر خواهد بود.

کد خبر: ۱۲۷٬۹۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مستاجر IR ۰۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      0 0
      این طرح اصلا به سودمستاجرنیست، چونکه صاحب خانه هرچقدمالیات بدهد، شک نکنیدکه مستاجر بایداجاره بیشتری بدهد