۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲
 جهش ۲۰۰ درصدی روابط اقتصادی ایران و سوریه رقم خورد
رئیس موسسه فرهنگی اندیشه و تدبیر انقلاب اسلامی:

جهش ۲۰۰ درصدی روابط اقتصادی ایران و سوریه رقم خورد

رئیس موسسه فرهنگی اندیشه و تدبیر انقلاب اسلامی گفت: با تلاش های حاج قاسم، یک ظرفیت سازی هزار درصدی نیز برای ایران و سوریه در سال آینده به وجود آمده است.

به گزارش بازار، ساسان شاه ویسی، رئیس موسسه فرهنگی اندیشه و تدبیر انقلاب اسلامی گفت: در کنار شاخصه های فردی و ارزشی و مدیریتی و عملیاتی و اجرایی که حاج قاسم داشت باید شاخصه دانش و دانایی را هم به آن اضافه کرد.

وی با تأکید بر لزوم تربیت و به کارگیری مدیران شایسته در این حوزه گفت: کشوری که به دنبال قدرت است باید بر برخی مولفه ها از جمله علم، دفاع و اقتصاد مسلط شود که خوشبختانه کشور ما از نظر علمی یکی از سرآمدها در دنیاست و پیشرفت شگرفی را هم در دو دهه اخیر تجربه کرد.

رئیس موسسه فرهنگی اندیشه و تدبیر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امروز دامنه قدرت راهبردی جمهوری اسلامی ایران نیز بسیار فراتر از مرزهاست گفت: این موضوعی است که حتی دشمنان هم به آن واقفند و آن را پذیرفتند.

شاه ویسی درمورد وضعیت مولفه اقتصاد کشورمان اظهارکرد: ما در حوزه اقتصادی باید از دانش لازم، برنامه ریزی و مدیران شایسته و به دور از جناح بندی برخوردار باشیم و این اتفاقی بود که حاج قاسم در حوزه سیاست، دفاع و امنیت آن را برقرار کرد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد مبتنی بر مکتب حاج قاسم قرابت و نزدیکی زیادی به مضامین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دارد گفت: ما با دانش و جوان گرایی و پژوهش در حوزه اقتصاد می توانیم به تحقق این موضوع کمک کنیم.

رئیس موسسه فرهنگی اندیشه و تدبیر انقلاب اسلامی یادآورشد: قابلیت و ظرفیت اقتصادی که تا قبل از ورود فرمانده مقتدری مانند حاج قاسم به سوریه و عراق وجود داشت یک قابلیت و رابطه حداقلی بود اما با ورود حاج قاسم به این عرصه و رویکرد ایشان، بستر مناسبی برای فعالیت های چندجانبه اقتصادی بین ایران و این کشورها و حتی روسیه فراهم شد.

شاه ویسی با اشاره به جهش ۲۰۰ درصدی در روابط اقتصادی ایران و سوریه در شش ماهه دوم سال میلادی گفت: با اقدامات و تلاش های حاج قاسم، یک ظرفیت سازی هزار درصدی نیز برای ایران و سوریه در سال آینده به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه رویکرد جمهوری اسلامی ایران در منطقه مقاومت همچون غربی ها استعمار کشورهای هدف نیست گفت: ما برای فعال کردن دیپلماسی اقتصادی اول باید بازیگران خود و کشورهای هدف را بشناسیم و بعد هم حداقل ۵۰ درصد از ظرفیت های اقتصادی در حوزه بین الملل را در منطقه و کشورهای همسایه به وجود بیاوریم.

کد خبر: ۱۲۷٬۹۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha