بیش از ۵ هزار خدمات قابلیت الکترونیکی شدن دارند
معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی:

بیش از ۵ هزار خدمات قابلیت الکترونیکی شدن دارند

معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: بر اساس خود اظهاری دستگاه‌ها حدود ۵ هزار و ۲۷۸ نوع خدمات قابلیت الکترونیکی شدن دارند.

به گزارش بازار، علاء الدین رفیع زاده معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: شروع ارائه خدمات احصاء تعداد خدماتی است که هر یک از دستگاه‌ها به مردم ارائه می‌دهند.

وی افزود: سازمان اداری و استخدامی کشور برنامه‌ای را طی دو تا سه سال گذشته در این زمینه شروع کرد و تمام خدماتی که دستگاه‌های اجرایی به مردم ارائه می‌دهند را با مشارکت دستگاه‌ها احصاء کرد و حدود ۵ هزار و ۸۰۰ خدمت احصاء شده است که هر کدام این‌ها دارای شناسنامه واحد هستند.

رفیع زاده گفت: هدف از احصاء این خدمات این است که بتوانیم علاوه بر اینکه مدیریت مناسبی در این خدمات داشته باشیم آسیب شناسی کنیم و طوری هدایت کنیم که مردم به راحت‌ترین روش بتوانند خدمات را دریافت کنند.

وی خاطر نشان کرد: این شروع کار است احصاء خدمات به عنوان یک کار پایه است، الآن بر اساس خود اظهاری دستگاه‌ها حدود ۵ هزار و ۲۷۸ نوع خدمات قابلیت الکترونیکی شدن دارند البته برخی خدمات قابلیت الکترونیکی شدن ندارند بنابراین خدمات دسته بندی می‌شود و از بین این‌ها حدود ۷۰۰ خدمت به عنوان خدمات ضروری است که مردم تحت هر شرایطی باید دریافت کنند و بر این اساس اقدام به اصلاح فرآیندهایی که طی می‌شود می‌کنیم.

وی تصریح کرد: سازمان اداری و استخدامی کشور به عنوان راهبر موضوع است و هر کدام از دستگاه‌های اجرایی متولی و مالک فرآیندهای خودشان هستند و پاسخگو در مقابل ارائه این خدمات هستند.

معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: تمام خدمات در قالب سامانه‌ای تحت عنوان mardom.ir آمده است معرفی کامل این خدمات وجود دارد و چارچوبی که برای دریافت خدمات باید رعایت شود و دریافت کننده خدمت به لینکی که دستگاه‌های اجرایی قرار داده اند هدایت می‌شوند.

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات هم درباره روند کند الکترونیکی شدن خدمات افزود: از زمان انقلاب در سال ۵۷ هنوز قوانینی داریم که انقلاب در آن‌ها رسوخ نکرده است، چون یکسری از قوانین ما کماکان به گذشته نگاه می‌کند و فرآیندهای سنتی را انجام می‌دهد و چالش‌هایی که امروز با آن‌ها روبرو هستیم چالش‌هایی است که فرآیندهای آن در قوانین به صورت سنتی نوشته شده است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات در این زمینه تعارض منافع است و بازنشسته‌هایی که دفاتر را ایجاد می‌کنند و دستگاه‌ها به جای اینکه پنجره واحد ایجاد کنند پیشخوان فیزیکی جدا از بقیه پیشخوان‌ها درست می‌کنند.

کد خبر: ۱۲۷٬۹۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha