۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
 شالیزارهای گیلان نیمی از سال بدون استفاده می ماند| سهل انگاری در صادرات
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

شالیزارهای گیلان نیمی از سال بدون استفاده می ماند| سهل انگاری در صادرات

رشت- معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: گیلان ۲۳۰ هزار هکتار شالیزار دارد که تنها نیمی از سال کشت می شود و چندماه بدون استفاده باقی می ماند.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، علیرضا مهاجر در دیدار با استاندار گیلان اظهار داشت: گیلان افزون بر ۲۳۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که تنها نیمی از سال مورد کشت و کار قرار می گیرد و چندماه بدون استفاده باقی می ماند.

وی با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های موجود در این اراضی به ویژه در بخش صیفی کاری گفت: برای فراهم سازی زیرساخت‌های تحقق این مهم، تصمیماتی گرفته شده است.

مهاجر افزایش عملکرد در واحد سطح در برنجکاری را مورد تأکید قرار داد و تسطیح اراضی و زهکشی زیرزمینی آنها را از جمله راهکارهایی خواند که با بهره مندی از آنها می توان دست‌کم سالانه، دو بار کشت برنج انجام داد .

وی انجام این مهم را مورد موافقت دولت ذکر و اعلام کرد که مطالعات اولیه آن نیز صورت گرفته است

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت با تاکید بر ضرورت توجه به کشاورزی در استان گفت: از وضعیت کنونی کشاورزی در گیلان راضی نیستم زیرا از مزیت این صنعت به‌درستی استفاده نشده است.

علی عباسی استاندار گیلان نیز به نقش کشاورزی در توسعه اشتغال و اقتصاد استان اشاره و اضافه کرد: سهل انگاری در حوزه صادرات ، برند تولیدات کشاورزی استان را تحت تاثیر قرار داده است.

استاندار گیلان افزود: امروز سهم کشاورزی سنتی در استان قابل توجه است از این‌رو باید در جهت ترویج بهره گیری از شیوه های مدرن ، مکانیزاسیون و مولدسازی برای ارتقاء بهره وری اقتصاد کشاورزی، جدی تر عمل شود.

وی به موضوع زراعت چوب و توانمندی های طبیعی استان در این بخش اشاره و اضافه کرد: باید در این زمینه نوآوری داشته باشیم و توسعه پایدار زیست محیطی را رقم بزنیم.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه در بحث کشت گلخانه ای باید برنامه‌ریزی‌هایی متناسب با نیازها و ظرفیت استان صورت گیرد، بر لزوم توجه به تقویت دیگر ظرفیت های استان همچون آبزی پروری، برنجکاری و کاشت چای تاکید کرد.

کد خبر: ۱۲۷٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha