۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۲
شرایط امروز خودروسازان نتیجه انحصارطلبی است| جاده پُر پیچ و خم احتکار پیش روی خودروسازان
عضو کمیسیون صنایع مجلس با بازار مطرح کرد

شرایط امروز خودروسازان نتیجه انحصارطلبی است| جاده پُر پیچ و خم احتکار پیش روی خودروسازان

لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است شرایط امروز خودروسازان نتیجه انحصارطلبی در این بخش است.

لطف الله سیاهکلی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به ورود سازمان بازرسی کشور به روند کُند تکمیل خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا و احتمال احتکار خودرو در این بخش، اظهار داشت: متاسفانه خودروسازی امروز در کشور ما هر کاری که دوست داشته باشد انجام می دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: خودروسازی اگر میل نداشته باشد تولید را کاهش می‌دهد و اگر میل داشته باشد تولید را افزایش می دهد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه خودروسازان اگر میل داشته باشند، خودرو را عرضه و درغیر اینصورت از عرضه آن جلوگیری می کنند، بیان داشت: یا اینکه خودروسازان هرجا میل داشته باشند قیمت را افزایش و هر جا بلعکس باشد، قیمت را کاهش می دهند.

وی با بیان اینکه خودروسازان اگر میل داشته باشند، کیفیت خودرو را کاهش می دهند و هر جا که دوست دارند از کیفیت خودرو می‌کاهند، گفت: یا اینکه در نهایت هر جا دوست دارند، دست به احتکار می زنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این فرآیند نتیجه انحصارطلبی خودروسازان است، گفت: هر کالایی که در آن انحصار نقش داشته باشد به این سرنوشت دچار می شود. مگر در صنعت لوازم خانگی این اتفاق رخ نداده است؟ از زمانی که بازار لوازم خانگی انحصاری شد، صنعت لوازم خانگی هم دچار بحران شده است و مردم هم در این بخش گرفتار شده اند.

سیاهکلی با بیان اینکه اقتصاد با چند کلید واژه اداره می شود، بیان داشت: آن کلید واژه اصلی، رقابت است؛ اصلی ترین موضوع اقتصاد و تولید توجه به رقابت است.

وی ادامه داد: هرچیزی که رقابت را از بازار بگیرد، رانت را شکل خواهد داد و جمعیتی از آن استفاده خواهند کرد و جمعیت زیادی که مردم عادی هستند از آن متضرر خواهند شد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه باید برخورد جدی با انحصارگران در این بخش صورت بگیرد، بیان داشت: صحبت ما از سر برخورد با خودروساز نیست لذا ما دست هرکسی که تولید می کند را می‌بوسیم اما ما انحصارگر را نمی‌پسندیم و امروز اینها پشت یک سری شعارهای غلط که درست در ذهن افکار عمومی جاسازی کردند، پنهان شده اند.

وی تصریح کرد: متاسفانه خودروسازان از موضع انحصارطلبانه خود هم تنبلی کرده و هم به حقوق مشتریان بی توجهی می‌کنند. همچنین احتکار هم در این بخش وجود دارد و همه آن را ملاحظه می کنند.

کد خبر: ۱۲۷٬۹۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha