۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
احیای ۱۴۶ معدن کوچک مقیاس و شناسایی ۲۱۳۰ پتانسیل معدنی در سال ۹۸

احیای ۱۴۶ معدن کوچک مقیاس و شناسایی ۲۱۳۰ پتانسیل معدنی در سال ۹۸

در راستای اجرای پروژه احیا و فعالسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در سال۱۳۹۸، ۱۴۶ معدن احیا و ۲ هزار و ۱۳۰ پتانسیل معدنی در قالب ۳۶۴ پروژه مورد شناسایی قرار گرفت و در سال جدید تداوم این اقدامات و برنامه ها برای تحقق جهش تولید در دستور کار است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سال ۱۳۹۸ هفت محور کاری مهم داشت که محور توسعه معادن و صنایع معدنی یکی از این هفت محور بود.

در این حوزه ۵ ردیف پروژه کاری تعریف شده بود که اجرای نقشه راه معدن و صنایع معدنی، توسعه فعالیت های اکتشافی، احیا و فعالسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، تکمیل زنجیره ارزش فلزات اساسی(فولاد، مس و آلومینیوم) و تجهیز و نوسازی معادن کشور این ۵ ردیف پروژه بودند.

در زمینه توسعه فعالیت های اکتشافی تهیه ۲۵۰ ورقه نقشه و اجرای اکتشاف ۱۱۰ هزار کیلومتر مربع و ۳۰۰ هزار کیلومتر خطی هدف گذاری شده بود که ۴۵ ورقه نقشه آماده شد و ۹۵ هزار کیلومتر مربع و ۷۰ هزار کیلومتر خطی اکتشاف به انجام رسید.

شناسایی و پی جویی مواد معدنی در کشور بر اساس زون های ساختاری، پهنه ها و اولویت های اکتشافی و برداشت و تعبیر و تفسیر اطلاعات پایه ژئوفیزیک هوابرد با قدرت تفکیک بالا (برداشت: استان مرکزی و پردازش: استان خراسان شمالی) از دیگر اقدامات انجام شده بود.

همچنین در بخش اجرای پروژه احیا و فعالسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، احیای ۱۵۰ معدن در کشور و شناسایی ۶۰۰ پتانسیل معدنی هدف گذاری شد که در همین راستا ۱۴۶ معدن احیا و ۲ هزار و ۱۳۰ پتانسیل معدنی در قالب ۳۶۴ پروژه، مورد شناسایی قرار گرفت.

گفتنی است که درصد پیشرفت این برنامه ۱۰۰ درصد بوده است و شناسایی ۴ هزار و ۴۹۶ معدن غیرفعال و انجام اقدامات کلینیکی بر روی ۹۷۰ معدن از دیگر اقدامات انجام شده بود.

از سوی دیگر در اجرای پروژه تکمیل زنجیره ارزش فلزات اساسی(فولاد، مس و آلومینیوم) در سال ۱۳۹۸، رسیدن به ظرفیت تولید ۵۰ میلیون تنی شمش فولاد، ۵۱۰ هزار تنی کاتد مس و ۷۷۵ هزار تنی شمش آلومینیوم تا سال ۱۴۰۰ هدف گذاری شده است.

در این راستا در سال ۱۳۹۸، تولید شمش فولاد ۳۶.۹ میلیون تن، تولید کاتد مس ۵۰۲ هزارتن و تولید شمش آلومینیوم ۴۴۶ هزارتن بوده است.

گفتنی است مجموعه این فعالیت ها در سال ۱۳۹۹ که به تدبیر مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نامگذاری شده است، تداوم خواهد یافت و تکمیل و بهبود مجموعه اقدامات انجام شده در دستور کار ویژه برای تحقق جهش تولید است.

کد خبر: ۱۲٬۷۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha