۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
 سقوط معاملات بورس مازندران به کانال زیر ۱۰۰ میلیونی
بازار بررسی کرد؛

سقوط معاملات بورس مازندران به کانال زیر ۱۰۰ میلیونی

ساری- حجم معاملات بورس مازندران در هفته جاری به زیر ۱۰۰ میلیون فقره سقوط کرد تا رکورد کمترین میزان داد و ستد طی دو سال اخیر در تالار شیشه ای ثبت شود.

به گزارش خبرنگار بازار، تالار شیشه ای مازندران در هفته جاری ۸۵ میلیون فقره معاملات بورس را ثبت کرد و این حجم از معاملات طی دو سال اخیر در بورس استان بی سابقه بوده است.

علی جعفری مدیر تالار بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طی هفته جاری ۸۵ میلیون و۴۱۷ هزار و ۱۸۵ میلیون سهم در استان معامله شد، گفت: ارزش این میزان معاملات بیش از ۷۸۳ میلیارد ریال بوده است.

وی با عنوان اینکه ارزش ریالی سهام خریداری شده ۳۳۳ میلیارد ریال و ارزش فروش سهام ۴۴۹ میلیارد ریال بود، گفت: در این هفته سهام شرکت های بانک پاسارگاد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان و صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند بیشترین ارزش معاملات استان را به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد ۴۳ درصد از سهام مبادله شده در این هفته مربوط به خرید و ۵۷ درصد مربوط به فروش سهام بوده است و شاخص قیمت نیز با ۳۴ هزار و ۱۷۹ واحد کاهش نسبت به هفته قبل به یک میلیون و ۳۶۳ هزار و ۱۳۲ واحد رسید.

به گزارش بازار، در هفته اول دیماه ۱۲۰ میلیون فقره سهام در تالار بورس استان معامله شده بود.

کد خبر: ۱۲۷٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha