۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
بیش از چهار هزار نفر در کردستان مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند

بیش از چهار هزار نفر در کردستان مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند

کردستان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: چهار هزار و ۳۱۹ نفر در این استان سال۹۸ مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند.

برهان صلواتی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: چهار هزار و ۳۱۹ نفر سال گذشته در این استان به دلایل متعددی کارشان را از دست دادند و مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند. 

 وی اضافه کرد :  به دلیل شیوع ویروس کرونا هم  تاکنون بیش از هشت هزار نفر کردستانی در سامانه درخواست  بیمه بیکاری ثبت نام کردند و این روند همچنان ادامه دارد. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت : متقاضیان دریافت بیمه بیکاری ناشی از بحران کرونا توجه داشته باشند که تمامی مراحل ثبت نام، بررسی و پرداخت مقرری بیمه بیکاری  به طور غیرحضوری و از طریق سامانه اینترنتی و ارسال پیامک انجام می شود.

 صلواتی با اشاره به اینکه متقاضیان بیمه بیکاری می‌توانند با مراجعه به سامانه bimebikari.mcls.gov.ir درخواست خود را ثبت کنند، خاطرنشان کرد :  پس از پایش و بررسی شرایط ثبت نام شدگان توسط تامین اجتماعی شمول یا عدم شمول  دریافت مقرری برای آنها پیامک می شود.


 وی یادآور شد: برای متقاضیان مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری برای درج شماره حساب فعال در یکی از شعب بانک های ملی، رفاه، ملت، سپه، تجارت و صادرات وکد شعبه بیمه پردازی در سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری بصورت پیامک ارسال و مبلغ تعیین شده به حساب آنان واریز می شود. 


صلواتی افزود : از امروز سامانه به طور هوشمند ثبت نام افراد غیر مشمول را انجام نمی دهد سایر افراد از ثبت نام در سامانه خوداری کنند. 

کد خبر: ۱۲٬۷۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha