۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
معرفی ورق استیل ضد اسید ۳۱۶ و ضد سایش ۳۲۱

معرفی ورق استیل ضد اسید ۳۱۶ و ضد سایش ۳۲۱

تهیه ورق استیل ۳۱۶ و ۳۲۱ از مجموعه فلز پایا کابردهای‌ ورق‌های استیل متعدد است که بهره‌گیری از آنها باعث بهبود فرآیند تولید می‌شود.

به گزارش بازار، استلنس استیل به دلیل خواص و آلیاژهای مختلفی که دارد به نسبت فولاد دارای خواص مکانیکی متفاوت‌تری است که این امر باعث شده است تا در صنایع پیشرفته از آن استفاده شود. ورق استیل به انواع مختلف دسته بندی می‌شود که از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آن می‌توان به ورق استیل ۳۱۶ یا ضد اسید و ورق استیل ۳۲۱ یا ضد سایش اشاره کرد. تفاوت اصلی میان ورق‌های استیل بیان شده در آلیاژهای به کار رفته در هر کدام است. کابردهای‌ ورق‌های استیل متعدد است که بهره‌گیری از آنها باعث بهبود فرآیند تولید می‌شود. اگر می‌خواهید در مورد ورق‌ استیل ۳۱۶ و ورق استیل ۳۲۱ اطلاعات بیشتری کسب کنید، کافی است تا پایان همراه ما باشید.

ورق استیل ضد اسید

ورق‌های استیل ۳۱۶ به عنوان ورق‌های پرکاربرد در صنایع امروزی شناخته می‌شوند که دارای خاصیت ضد اسید هستند. این گونه ورق‌ها از ترکیب مواد مکانیکی و شیمایی مختلف تشکیل شده‌اند که باعث افزایش و بهبود استحکام آنها در دمای مختلف می‌شود. استنلس ۳۱۶ که دارای قابلیت ضد اسید است به دلیل داشتن هیدروکلریک اسید، سولفوریک اسید، تارتاریک اسید و کلریدهای سولفات قادر است تا در صنایع مختلف امروزی مورد استفاده قرار بگیرد.

یکی از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت نهایی ورق استیل ۳۱۶ ضد اسید، وزن و ابعاد ورق است که می‌تواند بر روی قیمت محصول مؤثر باشد. این نوع ورق از دسته ورق‌های آلیاژی است که در استاندارد کشور آلمان با نام فولاد ۱.۴۴۰۱ شناخته می‌شود. ورق‌های استیل ۳۱۶ دارای خواص مغناطیسی نیستند که این امر به صنایع مختلف این امکان را می‌دهد که از آنها بتوانند بدون محدودیت استفاده کنند. وجود عدم خاصیت مغناطیسی باعث عدم جذب آهن در آنها می‌شود. استنلس ۳۱۶ در استانداردهای بین المللی به گرید دریایی نیز شهرت دارد و در محیط‌هایی که دارای نمک هستند بسیار کاربردی است.

آشنایی با خواص مکانیکی و شیمایی گرید ۳۱۶

ورق استیل ۳۱۶ دارای سختی راکول، برینل و ویکرز با درصد معینی است که به عنوان یکی از کاربردی‌ترین ورق‌های استیل به شمار می‌رود. این نوع ورق‌ها کاربردهای متعددی دارند که در صنعت جوشکاری به دلیل وجود نیکل می‌توانند مقاومت زیادی در مقابل ترک داشته باشند. از ترکیب‌های شیمایی این ورق می‌توان به وجود کربن، سیلیسیوم، منگنز، فسفر، گوگرد، کروم، مولیبدن و نیکل اشاره کرد. ترکیبات بیان شده در این ورق به گونه‌ای است که می‌توان بدون محدودیت از خاصیت ضداسید بودن آن در صنایع امروزی استفاده کرد. در بین عناصر معرفی شده، عنصر کروم و نیکل با ۱۷.۵ و ۱۲ درصد، دارای بیشترین مقدار در ورق ۳۱۶ هستند. میزان گوگرد در ورق‌های استیل ۳۱۶ بسیار اندک است و می‌تواند به عنوان یک نقطه قوت برای این محصول محسوب شود.

معرفی ورق استیل ضد اسید ۳۱۶ و ضد سایش ۳۲۱

کاربردهای ورق ۳۱۶

خواص مکانیکی و شیمایی هر ورق باعث شده است تا بتوان به آسانی از ورق‌های مختلف استیل در صنایع پیشرفته استفاده کرد. ترکیبات به کار رفته در ورق استیل ۳۱۶ به گونه‌ای است که از این ورق می‌توان برای جوشکاری و صنایع نیازمند ورق‌های مقاوم به حرارت بالا استفاده کرد.

  • جوشکاری

ورق‌های استیل ۳۱۶ قابلیت جوشکاری بسیار بالایی دارند و با توجه به مقاومت این گونه محصولات، می‌توان از آنها در صنایع مختلف استفاده کرد. نیکل موجود در استلنس ۳۱۶ به گونه‌ای است که باعث جلوگیری از ترک گرم بر روی ورق خواهد شد.

  • صنایع نیازمند به ورق‌های دارای حرارت بالا

ورق ضد اسید ۳۱۶ قادر است تا به آسانی دمای یکنواخت حدود ۹۲۵ درجه سانتی‌گراد را به صورت متناوب تحمل نماید. اگر مقاومت ایجاد شده در برابر خوردگی آب برای یک صنعت دارای اهمیت است، استفاده مداوم از ورق ۳۱۶ در دمای بالای ۸۶۰ درجه سانتی‌گراد توصیه نمی‌شود. این گونه صنایع بهتر است به دنبال ورق‌های استیل ۳۰۴ باشند.

ورق استیل ضد سایش

استنلنس ضد سایش ۳۲۱ از لحاظ ترکیبی بسیار نزدیک به ورق‌های ۳۰۴ هستند. ترکیبات مکانیکی و شیمایی به کار رفته در این گونه محصولات به گونه‌ای است که می‌توان با خیال راحت در دمای بالای از آنها استفاده کرد. از قابلیت‌های منحصر به فرد ورق‌های استیل ۳۲۱ می‌توان به مقاومت در برابر زنگ زدگی، فرسودگی، اکسیداسیون و غیره اشاره کرد. صنایع امروزی اگر بخواهند از یک ورق ضد سایش برای پیشبرد اهداف و تولید محصولات خود استفاده کنند، می‌توانند با خیال راحت نگاهی به ویژگی‌های این ورق داشته باشند.

آشنایی با خواص مکانیکی و شیمایی ورق ۳۲۱

با نگاه به جزئیات به کار رفته در تولید این ورق استیل می‌توان گفت که ترکیبات نیکل، مس، کلمبیم، نیتروژن، مولیبدن و کروم باعث ایجاد خاصیت ضد سایش در ورق ۳۲۱ شده است. هر صنعت اگر بتواند معلومات خود را در زمینه ورق‌های استیل موجود در بازار افزایش دهد، می‌تواند در کمترین زمان ممکن راندمان کار خود را به حداکثر برساند. خواص مکانیکی و شیمایی ورق استیل ۳۲۱ ضد سایش باعث شکل پذیری مناسب این ورق شده که برای صنایع ماشین کاری مناسب هستند. از ورق‌های استیل ۳۲۱ می‌توان در ساخت دستگاه‌های فرآوری مواد غذایی و وسایل آشپزخانه استفاده کرد.

معرفی ورق استیل ضد اسید ۳۱۶ و ضد سایش ۳۲۱

کاربردهای ورق ۳۲۱

عناصر و آلیاژهای استفاده شده در ورق ۳۲۱ به گونه‌ای است که باعث افزایش شکل پذیری این محصول شده است. در واقع استفاده از این ورق به صنایع امروزی این امکان را می‌دهد که بتوانند متناسب با نیاز خود از عملیات حرارتی و شکل پذیری آن استفاده کنند. همچنین ورق ضد سایش ۳۲۱ با قابلیت جوش پذیری مناسب، مقاومت خوبی را از خود نشان می‌دهد که باعث کاهش هزینه نهایی تولید خواهد شد.

از کاربردهای ورق استیل ۳۲۱ می‌توان به ساخت تجهیزات نیازمند به دمای بالا، سیستم‌های اگزوز ماشین‌های سنگین، آستر دودکش، دیگ‌های بخار، اجزای مختلف هواپیما، صنایع زیر دستی، تجهیزات پالایش نفت و غیره اشاره کرد. ورق‌های استیل ۳۲۱ به دلیل داشتن تیتانیوم، پایداری بیشتری به نسبت مدل‌های دیگر استنلس استیل دارند.

قیمت ورق‌های استیل ۳۱۶ و ۳۲۱

حال که با جزئیات این گونه ورق‌ها و کاربردهای آن در صنایع امروزی آشنا شدید، باید بدانید که ورق استیل به صورت وارداتی توسط مجموعه‌های مختلف به داخل کشور وارد می‌شود. هر صنعت بر اساس نیاز خود می‌تواند تعداد، ابعاد و ضخامت ورق‌های استیل را به مجموعه‌های مرتبط سفارش دهد. برای صنایع امروزی مهم است که بتواند با قیمت مقرون به صرفه به این گونه ورق‌ها دسترسی پیدا نمایند. قیمت ورق‌های استیل به عوامل مختلفی بستگی دارد و با توجه به شرایط اقتصادی روز و همچنین تعداد و ضخامت ورق تعیین می‌شود. در سال‌های اخیر مجموعه‌های مختلفی با توجه به اهداف خود، درصدد وارد کردن ورق‌های استیل به داخل کشور هستند. اگر بخواهید از میان این مجموعه‌ها بهترین انتخاب را داشته باشید، بهتر است نگاهی به فلز پایا داشته باشید.

تهیه ورق استیل ۳۱۶ و ۳۲۱ از مجموعه فلز پایا

ورق‌های استیل به عنوان محبوب‌ترین ورق‌های مورد استفاده صنایع پیشرفته امروزی هستند که دسترسی به آنها به دلیل عدم تولید داخلی دشوار است. صنایع مختلف با توجه به نیاز خود می‌توانند از هر یک از ورق‌های ساخته شده استیل استفاده کنند. در این میان وجود برخی از ورق‌های استیل باعث شده است تا انتخاب یک مجموعه معتبر ضرورت پیدا نماید. مجموعه فلز پایا به عنوان یک مجموعه معتبر قادر است تا دسترسی شما به انواع ورق استیل را آسان نماید. شما می‌توانید انواع گریدهای استیل را در ضخامت و ابعاد مختلف تهیه کرده و با قیمت مناسب تحویل بگیرید. محصولات فلز پایا از برترین برندهای حال حاضر دنیا تهیه شده و آماده عرضه به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم به صنعت ایران است. در صورت تمایل برای استفاده از خدمات این مجموعه کافی است به آدرس felez.me سر بزنید.

کد خبر: ۱۲۷٬۸۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha