۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
بیت کوین در سال جاری میلادی به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید!
رئیس جمهور السالوادور پیش بینی کرد؛

بیت کوین در سال جاری میلادی به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید!

رئیس جمهور السالوادور با انتشار پیامی توئیتری، پیش بینی کرد که قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ از مرز ۱۰۰ هزار دلار خواهد گذشت.

به گزارش بازار، «نایب بوکله» رئیس جمهور السالوادور به مناسبت سالروز پیدایش بیت کوین، با انتشار پیامی توئیتری مدعی شد که قیمت بیت کوین در سال جاری میلادی، شش رقمی شده و تبدیل به ارزی مستقل خواهد شد.

بر اساس این گزارش، بوکله در توییتی نوشت: در سال ۲۰۲۲، بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید و دو کشور دیگر دارایی دیجیتال را به عنوان ارز قانونی استفاده خواهند کرد. وی همچنین افزود که مساله ارزهای دیجیتال همچنین در انتخابات میان دوره ای ایالات متحده که در ۸ نوامبر برگزار خواهد شد، به یک موضوع اصلی تبدیل خواهد شد.

لازم به ذکر است، السالوادور در سپتامبر سال گذشته بیت کوین را به عنوان ارز رسمی پذیرفته و با این اقدام، خشم صندوق بین المللی پول را برانگیخت. رئیس جمهور السالوادور که از هواداران دو آتشه بیت کوین در جهان به حساب می آید، پس از آن در ماه نوامبر پا را فراتر از این گذاشت و اعلام کرد که قصد دارد یک میلیارد دلار اوراق قرضه بیت کوین با سررسید ۱۰ ساله منتشر کند که نیمی از درآمد حاصل از انتشار اوراق قرضه، بودجه ساخت یک «شهر بیت کوین» جدید در امتداد خلیج فونسکا السالوادور را تامین خواهد کرد که قرار است به عنوان شهر رسمی مبادلات و استخراج بیت کوین تبدیل شود.

بر اساس پیش‌بینی‌های موسسه بلک استریم، بازده سالانه ارائه شده توسط اوراق قرضه می‌تواند در سال دهم به ۱۴۶ درصد برسد، مشروط به اینکه قیمت بیت‌کوین در پنج سال آینده به ۱ میلیون دلار برسد؛ هدفی نسبتا بلند پروازانه که با قیمت حدود ۴۷ هزار دلاری بیت کوین همخوانی ندارد.

علیرغم افت شدید قیمت بیت کوین طی هفته های گذشته، دولت السالوادور همچنان خریدار ثابت این ارز در دوران این کاهش قیمت بوده است، که نشانه ای از اطمینان به چشم انداز قیمت درازمدت ابیت کوین است.

در حالی که بیت کوین در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۶۰ درصد رشد کرد و تا حد زیادی از دارایی های سنتی پیشی گرفت، هدف قیمتی ۱۰۰ دلاری که به طور گسترده تا پایان سال ۲۰۲۱، برای این ارز پیش بینی می شد، به لطف تغییر رویه فدرال رزرو ایالات متحده و ریسک گریزی گسترده در بازارهای مالی در ماه های نوامبر و دسامبر، محقق نشد.

کد خبر: ۱۲۷٬۵۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha