۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
تحلیل سهام اقتصاد نوین (ونوین)
رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان اقتصاد بیدار بررسی کرد

تحلیل سهام اقتصاد نوین (ونوین)

هلالات، رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان اقتصاد بیدار نوشت: اقتصاد نوین در بهار ۱.۳۵همت درآمد عملیاتی داشته که رشد با اهمیتی نسبت به بهار سال ۹۹ محسوب می شود.

به گزارش بازار، وحید هلالات، کارشناس بازار سرمایه نوشت: اقتصاد نوین در بهار ۱.۳۵همت درآمد عملیاتی داشته که رشد با اهمیتی نسبت به بهار سال ۹۹ محسوب می شود. در دوره تابستان نیز ۱.۳همت درآمد عملیاتی کسب کرده که ۸۸درصد نسبت به نیمه نخست سال ۹۹ رشد نشان می دهد.

وضعیت باز ارزی در پایان سال ۹۹ بالغ بر ۴همت با معادل دلاری ۱۵۹.۰۰۰ریال است. می توان انتظار داشت که در صورت تسعیر دلار با نرخ ۲۴۰.۰۰۰ریال، ۲همت سود تسعیر و ۹۰۰میلیارد تومان ذخیره مطالبات مشکوک الوصول مربوط به آن شناسایی شود.

صرف نظر از اینکه سایردرآمد یا هزینه با اهمیتی اتفاق افتاده باشه، انتظار داریم سود ۳۱۵ریالی ونوین در ۶ماهه به ۴۴۶ریال در ۹ماهه رسیده باشد. برای ۱۲ماهه، به سبب شناسایی سود تسعیر ارز و درآمد سرمایه گذاری، سود مورد انتظار ۸۴۵ریال خواهد بود. به طور کلی سودقابل تکرار ونوین بدون تسعیر ارز بالغ بر ۶۵۰ریال سالانه برآورد می شود.

به دلیل پیچیدگی های محاسباتی، عمدتا پیشبینی EPS برای بانک ها مرسوم نیست اما ازان جهت که وزن p.e در تصمیم گیری فعالان بازار ایران بالاست، تلاش کردیم به عدد EPS برسیم لذا یادآور می شویم که محاسبات ما می تواند نسبت به واقعیت، انحراف اساسی داشته باشد.

تحلیل نماد اقتصاد نوین «ونوین»

کد خبر: ۱۲۷٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha