۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
آلودگی سیب زمینی ایران کذب محض است| لزوم شناسنامه‌دار شدن تولید کنندگان محصولات کشاورزی
رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی استان همدان:

آلودگی سیب زمینی ایران کذب محض است| لزوم شناسنامه‌دار شدن تولید کنندگان محصولات کشاورزی

همدان - رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی استان همدان بابیان اینکه به مصرف کنندگان اطمینان می‌دهم محصول تولیدی سیب زمینی هیچ گونه آلودگی ندارد، گفت: وجود پسماند سموم و فلزات در سیب زمینی کذب محض است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ خسرو طالبی رحیق بعدازظهر دوشنبه در جلسه کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی استان همدان به تحریم‌های ظالمانه و مذاکرات وین اشاره کرد و با بیان اینکه استکبار جهانی به درخواست صهیونیست‌ها به دنبال افزایش فشار تحریم است، اظهار کرد: موضوعی که در رابطه با برگشت محصولات کشاورزی صادراتی به کشور پیش آمد بخشی از این فشارها است.

خسرو طالبی رحیق با بیان اینکه هر روز خبرهایی مبنی بر برگشت محصولات کشاورزی به دلیل وجود سموم منتشر می‌شود، ادامه داد: حتی کلوچه صادراتی به آلمان هم به دلیل وجود سم برگشت خورد درحالی که در تولید کلوچه از هیچ سمی استفاده نمی‌شود.

هیچ گونه آلودگی در سیب زمینی ایرانی وجود ندارد و صادرات طبق روال انجام می‌شود
وی از صدا و سیما و سازمان حفظ نباتات جهادکشاورزی گلایه و به برگزاری جلساتی در وزارت امور خارجه و معاونت بازرگانی صمت اشاره کرد و افزود: در رابطه با سیب زمینی برگشتی از ترکمنستان هیچ موردی وجود نداشت و ازبکستان نیز اعلام کرد هیچ گونه آلودگی در سیب زمینی ایرانی وجود ندارد و صادرات طبق روال انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی استان همدان با اشاره به اینکه سیب زمینی محصولی است که زیر خاک پرورش پیدا می‌کند، اضافه کرد: در تولید سیب زمینی و در صورت استفاده از سم؛ ماده به گیاه و سبزینگی زده می‌شود و نیترات هم با شستشوی و پخت سیب زمینی از بین می‌رود.

مسائل پیش آمده در مورد برگشت محصولات کشاورزی صادراتی به دلیل شانتاژهای برخی افراد است چراکه امسال نتوانستند محصولات را خریداری و انبار کنند و به قیمت دلخواه بفروشند

وی با اشاره به اینکه تمام مسائل پیش آمده در مورد برگشت محصولات کشاورزی صادراتی به دلیل شانتاژهای برخی افراد است، بیان کرد: برخی از میدان باری‌هایی که امسال نتوانستند محصولات را خریداری و انبار کنند و به قیمت دلخواه بفروشند، عامل اصلی این شانتاژهای رسانه‌ای هستند.

طالبی رحیق با تاکید بر اینکه این افراد آگاهانه یا نا آگاهانه بلند گوی صهیونسیت و امپریالیسم شده‌اند و غیرمستقیم حلقه تحریم را تنگ‌تر می‌کنند، ادامه داد: به همه مصرف کنندگان سیب زمینی اطمینان می‌دهم محصول تولیدی هیچ گونه آلودگی ندارد و وجود پسماند سموم و فلزات کذب محض است.

آلودگی سیب زمینی ایران کذب محض است| لزوم شناسنامه‌دار شدن تولید کنندگان محصولات کشاورزی

وی با اشاره به اینکه صدا و سیما باید در برابر خبرهای کذب بایستد، اضافه کرد: مصرف کنندگان با اطمینان خاطر تولیدات داخل را مصرف کنند.

روسیه اعلامیه‌ای فرستاده بود که طبق شرایط آنها فلفل دلمه‌ای تولید شود اما سازمان حفظ نباتات کوتاهی کرده و موضوع را به تولیدکنندگان اعلام نکرده بود

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی استان همدان در رابطه با محصول فلفل دلمه ای برگشت خورده از کشور روسیه نیز عنوان کرد: روسیه اعلامیه‌ای فرستاده بود که طبق شرایط آنها فلفل دلمه‌ای تولید شود اما سازمان حفظ نباتات کوتاهی کرده و موضوع را به تولیدکنندگان اعلام نکرده بود که پس از توضیح به روسیه و برگزاری جلسات؛ مشکلات پیگیری شده و قابل حل هستند.

وی با اشاره به اینکه از نظر صادرات محصولات کشاورزی هیچ گونه مشکلی وجود ندارد، افزود: با پیگیری‌های انجام شده از طریق وزارت جهاد کشاورزی تولید کننده محصولات کشاورزی باید شناسنامه دار باشد چراکه در صورت شناسنامه دار شدن به تولید محصول توجه می‌کند و با شناسنامه دار شدن ۹۰ درصد مشکلات حل می‌شود.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی استان همدان نیز در ادامه درخصوص تصمیمات اخذ شده در مورد املاک تملیکی بانک‌ها اظهار کرد: براساس این تصمیمات باید ملکی که از سوی بانک‌ها تملیک شده یا واحد مسکونی یا تولیدی به قیمت سابق به مالک اصلی و اگر نبود به آدم ذیصلاح واگذار شود.

ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی سهمیه استان همدان از طرح نهضت ملی مسکن
هادی خورشیدی به موضوع مسکن اشاره کرد و با بیان اینکه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی سهمیه استان همدان از طرح نهضت ملی مسکن است، ادامه داد: باید سالانه ۲۵ هزار واحد مسکونی در همدان ساخته شود.

آلودگی سیب زمینی ایران کذب محض است| لزوم شناسنامه‌دار شدن تولید کنندگان محصولات کشاورزی

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر صنعت، معدن، تجارت و مسکن مظلوم واقع شده اند، افزود: بانک‌ها در بخش خدمات و بازرگانی وارد شده اند.

ساخت هر واحد مسکونی یک و نیم نفر شغل ثابت ایجاد می‌کند و سهم استان همدان ۲۵ هزار واحد است که برای ۳۷ هزار و۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی استان همدان با اشاره به اینکه ساخت هر واحد مسکونی ۲۶۰ حرفه را درگیر می‌کند، اضافه کرد: ساخت هر واحد مسکونی یک و نیم نفر شغل ثابت ایجاد می‌کند و سهم استان همدان ۲۵ هزار واحد است که برای ۳۷ هزار و۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه موضوع رشد نقدینگی مسئله مهمی است، بیان کرد: در کشور ترکیه حباب لیر ترکیده و لیر به قیمت واقعی رسیده و تمام کشور را دچار مشکل کرده است.

پرداخت وام برای افراد حقیقی تا ۲۰۰ میلیون تومان و برای حقوقی تا ۵۰۰ میلیون تومان نیاز به استعلام از امور مالیاتی ندارد

مشاور امور مالیاتی اتاق بازرگانی استان همدان نی در ادامه با اشاره به اینکه طبق تبصره ماده ۱۸۰ بانک‌ها موظفند در صورتی که شخص بدهی مالیاتی قطعی نداشته باشد به وی وام پرداخت کنند، اظهار کرد: پرداخت وام برای افراد حقیقی تا ۲۰۰ میلیون تومان و برای حقوقی تا ۵۰۰ میلیون تومان نیاز به استعلام از امور مالیاتی ندارد.

شیرویه جعفری نسب با اشاره به اینکه مالیات در سال آینده بر روی پر ریسک‌ها، دستگاه‌های مکانیزه و تراکنش‌ها زوم شده است، ادامه داد: تمام مودیان مالیاتی باید اظهار نامه خود را ارائه بدهند.

آلودگی سیب زمینی ایران کذب محض است| لزوم شناسنامه‌دار شدن تولید کنندگان محصولات کشاورزی

وی با تاکید بر اینکه به هیچ کسی شماره حساب واگذار نکنید چراکه این‌کار اجاره محسوب می‌شود، افزود: وقتی حساب را در ازای دریافت مبلغی به فردی می‌دهید اداره امور مالیاتی صاحب حساب را می‌شناسد و باید مالیات بدهد.

شماره حساب و حتی کارت بازرگانی در اختیار کسی قرار ندهید
جعفری نسب با تاکید بر اینکه شماره حساب و حتی کارت بازرگانی در اختیار کسی قرار ندهید، افزود: دومین موضوع عدم صدور فاکتور سوری برای اعتبار بانک است به طور مثال فردی برای وام ۲۰۰ میلیاردی فاکتور سوری می‌برد و این فاکتور ملاک عمل برای تشخیص مالیات می‌شود و فرد صادر کننده فاکتور سوری باید مالیات پرداخت کند.

وی به تفکیک سازی حساب تجاری از سایر حساب‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه باید برای فعالیت‌های تجاری دو حساب تعریف شود که فروش، خرید، پرداخت و هزینه با آن دو حساب انجام شود، عنوان کرد: حق شارژ، دریافتی و پرداختی به حساب بستگان، تسهیلات بانکی، انتقال بین حساب بانکی و شرکای موسسه، تنخواه واریزی، دریافت و پرداخت سهامداران و اعزای هیئت مدیره، انتقال بین حساب ها در تراکنش‌ها و ... مالیات ندارند.

جعفری نسب با بیان اینکه از امروز طلا فروشان حق ندارند از خدمات مالیات بگیرند، ادامه داد: طلا فروشان از کارمزد و اجرت می‌تواند مالیات بگیرند.

کد خبر: ۱۲۷٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha