۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
سرمایه‌گذاری شستا در خراسان شمالی افزایش یابد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

سرمایه‌گذاری شستا در خراسان شمالی افزایش یابد

بجنورد- پاکمهر، عضو مجمع نمایندگان خراسان شمالی خواستار افزایش سرمایه‌گذاری شستا در این استان شد.

محمد پاکمهر در گفتگو با بازار خواستار افزایش سرمایه‌گذاری و تأثیر مثبت، شستا در استان شد و اظهار داشت: درآمد پتروشیمی خراسان که شستا یکی از سهامداران اصلی پتروشیمی است، در خود استان سرمایه‌گذاری شود و اسباب اشتغال، تولید و کار برای جوانان را فراهم کند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای فاز دو طرح توسعه پتروشیمی خراسان، گفت: طرح توسعه پتروشیمی و اجرای فاز دو پتروشیمی می‌تواند، اتفاق خوبی در استان باشد که ما پیگیر موضوع هستیم و نهایت تلاشمان برای تحقق این فرآیند خواهد بود.

نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، مانه و سملقان و راز و جر گلان در مجلس شورای اسلامی با تأکید مظلومیت صنعت پتروشیمی خراسان و لزوم اجرای فاز دوم این صنعت در استان، افزود: هم‌اینک مشکلی در حوزه زیرساخت‌ها از قبیل آب و گاز در این استان نداریم و باوجود ظرفیت‌های موجود امکان توسعه‌ این صنعت و ایجاد دو یا چند صنعت در حوزه پتروشیمی را هم داریم.

پاکمهر ضمن تشکر از اقدامات و تلاش‌های مدیرعامل پتروشیمی خراسان در جهت راه‌اندازی فاز توسعه‌ای این صنعت در استان، اظهار کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران را به‌صورت جدی در دستور کارداریم تا به‌زودی شاهد راه‌اندازی فازهای دیگر این صنعت در این استان باشیم.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای ایجاد خط انتقال آب دریای عمان به این استان و ایجاد صنایع بیشتر، گفت: پتروشیمی خراسان تا امروز با مظلومیت مواجه شده بنابراین باید به آن کمک کرد، زیرا طرح توسعه پتروشیمی در استان سه فاز دارد ولی هنوز دو فاز آن در استان رهاشده در حالی‌که در سایر استان‌ها اجرا می‌شود.

وی افزود: پتروشیمی خراسان باید برندی از تولیدات کودهای مختلف باشد زیرا که این امکان وجود دارد و فقط باید حمایت‌های لازم صورت گیرد.

گفتنی است در سفر چند روز گذشته علی رستمی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی به خراسان شمالی وی از اجرای فاز دوم طرح توسعه‌ای پتروشیمی خراسان خبر داد و گفت: در دهه فجر امسال فاز توسعه‌ای شرکت سیمان بجنورد، افتتاح همچنین طرح توسعه پتروشیمی خراسان نیز کلید می‌خورد.

کد خبر: ۱۲۷٬۴۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha