NFT را می توان با تلفن هوشمند منتقل کرد| گرایش به رمزارزها در سالهای آینده بیشتر می شود
در گفتگوی بازار با فعال رمزارز مطرح شد

NFT را می توان با تلفن هوشمند منتقل کرد| گرایش به رمزارزها در سالهای آینده بیشتر می شود

پاتریک هایبرت، فعال حوزه رمزارزها براین باور است NFT را می توان با تلفن هوشمند منتقل کرد و نیازی به سرمایه گذاری هنگفت در نرم افزار با سخت افزار و سرورها ندارد.

فرحناز سپهری؛ بازار: با توجه به اینکه رمز ارزها بازار پرنوسان دارند اما یکی از مفاهیم این دنیای سرمایه گذاری NFT یا توکن غیر قابل معاوضه هستند که در حوزه املاک و زمین کاربرد دارد برای آگاهی بیشتر درا ین باره و چشم انداز رمزارزها خبرنگار خبرگزاری بازار گفتگویی با «پاتریک هایبرت»، فعال رمزارزها انجام داه است که در ادامه متن این گفتگو آمده است.

* رمزارزها چگونه می توانند بر رونق اقتصادی کشورها تأثیر بگذارند؟
راه های زیادی وجود دارد که یک ارز غیرمتمرکز می تواند به پیشرفت کشورها کمک کند، به ویژه کشورهای فقیرتر که نیاز به تقویت دارند. یکی از بزرگ‌ترین راه‌ها این است که ارز دیجیتالی مانند بیت‌کوین، که به طور کلی روند صعودی دارد، تفاوت فاحشی با بسیاری از ارزهای خود در جهان دارد که اغلب در حال کاهش ارزش هستند.

به عنوان مثال، ما یک مزرعه ساج و آووکادو در نیکاراگوئه (www.VidaVerdeAgroforestry.com) داریم که در آن سهام سرمایه گذاری در مزرعه را به عنوان NFT می فروشیم. همانطور که NFT ها به فروش می رسند، بخشی از فروش در کریپتو به کیف پول رمزنگاری افراد محلی می رسد. به طوریکه این موضوع به ایجاد یک اقتصاد رمزنگاری کمک می کند و به یک برنامه پس انداز برای مردم محلی تبدیل می شود.

جایی که قبلاً هیچ پس‌اندازی نداشتند یا اگر این کار را می‌کردند به پول محلی خود بود که قدرت خرید کمتری داشت و اگر ارزش بیت‌کوین در دو سال آینده دو برابر شود، مردم محلی ارزش خالص داریی شان افزایش می‌یابد.

اقتصادهای رمزنگاری نیز حجم عظیمی از سرمایه گذاری را از سوی سرمایه گذاران در حوزه «پول جدید» جذب می کنند. ما با پذیرش اخیر بیت کوین به عنوان یک ارز رسمی برای السالوادور ارتباط زیادی داشتیم (شرکت ما www.EcoVillages.Life در حال طراحی یک جامعه بیت کوین در آنجا است) و از نزدیک شاهد سرمایه گذاری قابل توجهی در املاک، مشاغل محلی، جدید بوده ایم. همه به این دلیل است که علاقه مندان به بیت کوین می خواهند در آنجا سرمایه گذاری کنند و بودجه لازم برای انجام این کار را داشته باشند. این امر باعث ایجاد هزاران شغل جدید برای مردم محلی می شود.

همچنین، در بسیاری از کشورهای آمریکای مرکزی که ما در آنها کار می کنیم، یکی از اعضای خانواده به عنوان مثال به ایالات متحده نقل مکان می کند و شغلی پیدا می کند تا بتواند پول را به خانواده خود پس دهد. در گذشته مجبور بودند از امکانات ارسال پول مانند وسترن یونیون استفاده کنند که تا ۳۰ درصد از چیزی را که ارسال می کنند از آنها دریافت می کرد!

اکنون با داشتن کیف پول بیت کوین اعضای خانواده می توانند تقریباً بدون هیچ هزینه ای وجوهی را برای خانواده خود ارسال کنند و خانواده آنها می توانند از آن در کشور خود السالوادور به عنوان ارز محلی استفاده کنند. به جای اینکه برای شرکتی مانند وسترن یونیون این همه هزینه کند، این کشور اکنون می تواند مالیات بر درآمد کمی دریافت کند که به کشور کمک می کند زیرساخت های خود را بهبود بخشد و غیره.

NFT ها، توکن‌های غیرقابل تعویض، همچنین می‌توانند به کشورها کمک کنند تا با هزینه بسیار کم، کارآمدتر شوند. به عنوان مثال، اگر مالکیت زمین به عنوان NFT منتقل شود، می توان آن را فورا و تقریباً بدون هزینه معامله کرد.

بعلاوه، حق امتیاز یک NFT را می توان برای جمع آوری هزینه های انتقال دولتی استفاده کرد. به این معنا که دولت می تواند به طور خودکار هزینه مالیات انتقال دارایی را در کیف پول رمزنگاری دولتی خود در هنگام فروش ملک واریز کند و آنها نگران هزینه جمع آوری یا عدم پرداخت مالیات انتقال توسط مالک ملک نباشند. یک NFT را می توان با تلفن هوشمند منتقل کرد و نیازی به سرمایه گذاری هنگفت در یک سیستم نرم افزاری معمولی با سخت افزار و سرورها و آموزش های مرتبط با آن ندارد.

به عنوان دارایی NFT ها بدون هیچ هزینه ای برای خود کشور در بلاک چین ذخیره می شوند. حتی فراتر از این، اداره ثبت املاک می تواند در نهایت یک دفتر مجازی در متاورس باشد! این بدان معناست که می توانید مالیات دارایی خود را به صورت آنلاین درمتاورس پرداخت کنید و این کشور حتی نیازی به داشتن هزینه دفتر فیزیکی ندارد.

*چشم انداز ارزهای دیجیتال را در زمینه سرمایه گذاری چگونه می بینید؟
ما شاهد سرمایه گذاری بیشتر و بیشتری در زمینه های مختلف با استفاده از ارزهای دیجیتال هستیم. به عنوان مثال، شرکت ما EcoVillages جوامع و خانه‌های مینیمالیستی، سازگار با محیط زیست و پایدار را طراحی می‌کند و مردم می‌توانند با استفاده از ارز دیجیتال در یکی از این خانه‌ها خرید/سرمایه‌گذاری کنند.

به طوریکه شرکت های ما به سرعت در حال گسترش هستند و ما به دنبال سرمایه گذاران بالقوه هستیم و تعدادی صندوق جدید به طور خاص برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال در شرکت ها ایجاد می شود. این احتمالاً بسیار محبوب خواهد شد زیرا دارندگان کریپتو به دنبال تنوع بخشیدن به سبد سهام خود با مالکیت در شرکت ها یا سایر حوزه ای سرمایه گذاری هستند.

همچنین من انتظار دارم سرمایه گذاری بیشتر و بیشتری در همه موارد در سال های آینده از فیات به ارزهای دیجیتال تغییر کند. چراکه امنیت تراکنش ها در بلاک چین، سهولت انتقال وجوه همراه با سطح بالاتری از حریم خصوصی و ناشناس بودن، کل فرآیند سرمایه گذاری را بسیار آسان می کند.

*چرا برخی از دولت ها همچنان در برابر قانونی شدن ارز دیجیتال مقاومت می کنند؟
مفهوم ارز یک کشور که توسط دولت یا بانک مرکزی آنها کنترل نمی شود، موضوعی ترسناک است. السالوادور یک جهش بزرگ انجام داد تا ارزی غیرمتمرکز که آنها نمی توانند آن را کنترل کنند، ارز رسمی کشور باشد.

بسیاری از کشورها خواهان امنیت کاذب داشتن ارزی هستند که می توانند چاپ کنند و ارزش آن به دلار یا طلا گره خورده است. این واقعاً فقط به گذشت زمان مرتبط است، اگرچه کشورهای بیشتر و بیشتر با درک مزایای آن، ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز را اتخاذ می کنند.

*چه توصیه ای برای افرادی که روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می کنند دارید؟
البته من یک مشاور سرمایه گذاری نیستم، اما با این وجود توصیه ام این است که با آن انطور رفتار کنید همانطور که در ارزهای فیات کشورهای دیگر سرمایه گذاری می کنید. به دلایل اصلی وجود سکه و اینکه چرا انتظار می رود ارزش آن افزایش یابد، نگاه کنید.

به عنوان مثال، اگر به دنبال سرمایه گذاری در دلار کانادا هستید، ممکن است این کار را انجام دهید زیرا این کشور یک کشور غنی از منابع است که کاملاً پایدار است. هنگام سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال نیز باید از همین منطق استفاده کرد. اگر با ارزهای رمزنگاری شده تازه کار هستید، پیشنهاد می‌کنم در مورد علت افزایش محبوبیت آنها تحقیق کنید و یاد بگیرید. درک ر مورد فناوری زیربنایی نیز ارزشمند است.

کد خبر: ۱۲۷٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha