۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۰
رونق اقتصادی از مسیر بودجه ۱۴۰۱ پیگیری می‌شود
نماینده دوره یازدهم مجلس:

رونق اقتصادی از مسیر بودجه ۱۴۰۱ پیگیری می‌شود

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس گفت: مجلس یازدهم در قانون بودجه ۱۴۰۰ و دولت سیزدهم در لایحه بودجه ۱۴۰۱، به خوبی عزم و اهتمام خود را برای اصلاح بودجه نشان داده‌ است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، مهدی باقری عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره لایحه بودجه ۱۴۰۱ و با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور نیازمند تغییر و تحول بنیادی است گفت: آن چیزی که دغدغه ذهنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، ایجاد تغییر و تحول بنیادی در اقتصاد کشور و آسیب نرسیدن به اقشار کم درآمد جامعه است.

مهدی باقری در ادامه عنوان کرد: در بودجه ۱۴۰۱ به موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اشاره شده که به نظر می رسد باید کارشناسی بیشتری نسبت به حذف و یا حذف نکردن آن صورت گیرد اما انتظار می‌رود حداقل نسبت به تامین کالاهای اساسی مردم اقدامات جدی تری صورت گیرد تا شاهدحذف رانت در کشور باشیم.

وی تصریح کرد: اصلاح ساختار بودجه از مباحث مهم و اصلی که مجلس پیگیر جدی آن است. در واقع اصلاح ساختار بودجه شامل دو بخش مهم تغییر رویکرد و نگاه دولت و مجلس به بودجه و انتخاب راهبردهای صحیح برای اصلاح بودجه، و دیگری اهتمام به اصلاح بخش‌های مهم دیگر نظام اقتصادی که تحقق یا عدم‌ تحقق اهداف بودجه به طور مستقیم وابسته به آنها است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس یازدهم در قانون بودجه ۱۴۰۰ و دولت سیزدهم در لایحه بودجه ۱۴۰۱، به خوبی عزم و اهتمام خود را برای اصلاح بودجه نشان داده‌اند، افزود: با این حال ارزیابی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ با در نظر گرفتن رویکردهای مختلف چون حمایت از تولید، کنترل تورم و تحقق اهداف افزایش درآمدهای پایدار و کاهش هزینه‌کردهای زاید، نشان می‌دهد این لایحه در کنار نقاط قوت، دارای نقاط ضعف و ابهامات مهمی نیز هست.

وی در پایان درباره کسری بودجه دولت اظهار کرد: به نظر می‌رسد باید اقدامات اساسی در جهت کاهش کسری بودجه در کشور و همچنین اجرای کامل طرح مالیات بر عایدی صورت گیرد تا بتوان به اقتصاد کشور کمک بزرگی کرد.

کد خبر: ۱۲۷٬۲۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha