۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
جزئیات افزایش و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
مدیرعامل صندوق بازنشستگی تشریح کرد

جزئیات افزایش و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

با انتشار خبر افزایش حقوق بازنشستگان به میانگین حدود چهار میلیون تومان، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اعلام اینکه همسان‌سازی به شکل پلکانی نزولی انجام می‌شود، ادامه داد: این به این معناست که کسانی که حقوق کمتری می‌گیرند، مبلغ بیشتری را برای همسان‌سازی دریافت می‌کنند.

به گزارش بازار، اکبر افتخاری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری طی یادداشتی در صفحه اینستاگرامی خود با اشاره به پیگیری‌های بازنشستگان از جلسات و مذاکرات مربوط به همسان‌سازی حقوق‌ها در سازمان برنامه و بودجه، توضیحاتی را درباره جزئیات این موضوع مطرح کرد.

وی افزود: ابتدا قرار بود، ۳,۵۰۰ میلیارد تومان به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری تخصیص پیدا کند که با پیگیری‌های صندوق بازنشستگی کشوری، این رقم حدود دو برابر شد و به ۶,۵۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

افتخاری با اشاره به اینکه رقمی که اکنون به عنوان میانگین افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شده است، شامل دو بخش افزایش حقوق و همسان‌سازی است، افزود: به این معنی که ابتدا حقوق کلیه بازنشستگان از گروه یک تا گروه بیست، ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند و سپس، مبالغی نیز برای همسان‌سازی به آن افزوده می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اعلام اینکه همسان‌سازی به شکل پلکانی نزولی انجام می‌شود، ادامه داد: این به این معناست که کسانی که حقوق کمتری می‌گیرند، مبلغ بیشتری را برای همسان‌سازی دریافت می‌کنند و بالعکس، کسانی که حقوق بیشتری می‌گیرند، مبلغ کمتری را برای همسان‌سازی دریافت می‌کنند.

او با اشاره به اینکه همسان‌سازی در گروه‌های پایین‌تر به شکلی است که حداقل حقوق، برای افراد با سنوات کامل (۳۰ سال) ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود، افزود: همان طور که قبلاً اعلام شده، مجموع دو رقم «۱۵ درصد افزایش حقوق» و «همسان‌سازی»، به طور میانگین حدود ۸۰۰ هزار تومان است که از فروردین‌ماه جاری اعمال خواهد شد.

امروز در خبرها اعلام شد بر اساس سازوکار توزیع ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع همسان سازی، حقوق بازنشستگان بیش از ۴ میلیون تومان شد.

در تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ به همسان سازی حقوق بازنشستگان  و مستمری بگیران لشگری و کشوری اشاره شده است.

سایت سازمان برنامه و بودجه در این باره اعلام کرده بود: « توزیع ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع همسان سازی که با پیشنهاد کانونهای بازنشستگان  انجام شد، بر این اساس به طور متوسط ۹۰۰ هزار تومان به حقوق مشمولان در ۲۰ گروه شغلی اضافه می‌شود.

بر اساس سازوکار نهایی توزیع ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع مذکور، حقوق بازنشستگان، بیش از ۴ میلیون تومان شد. بر این مبنا این رقم در سال جاری حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است. گفتنی است میانگین حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۹۹ حدود ۳.۸ میلیون تومان خواهد بود که ۳۱ درصد رشد کرده است. همچنین میانگین درآمد کارمندان دولت ۵.۴ میلیون شده است.»

کد خبر: ۱۲٬۷۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha