۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
بازار چاپخانه های مازندران راکد و سرد است
یک فعال صنعت چاپ در مازندران:

بازار چاپخانه های مازندران راکد و سرد است

بابل- عسگریان، فعال صنعت چاپ در مازندران گفت: شیوع کرونا و کاهش تولیدات بخش های مختلف، بازار صنف چاپخانه ها را راکد و سرد کرده است.

علی عسگریان در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه فعالیت چاپخانه ها کمتر و محدودتر شده است، افزود: شیوع کرونا ویروس سبب شده تا بازار چاپخانه داران کساد و راکد شود و برخی از واحدهای تولیدی بساطشان جمع کرده اند.

وی به خسارت کرونا به چاپخانه ها اشاره کرد و گفت: وقتی توان و قدرت خرید مردم کمتر می شود روی کار چاپخانه ها نیز تاثیر می گذارد و نیاز به برچسب ها و کارهای چاپی کمتر می شود.

وی ادامه داد: کاهش تولید دیگر بخش ها بر تولید در چاپخانه ها نیز اثر منفی می گذارد و هزینه های مواد اولیه نظیر سلفن، صحافی، فیلم، زینگ و غیره نیز بیشتر شده است.

عسگریان یادآور شد: با اینکه تنوع تولید در چاپخانه ها بالا است، تولید جعبه و برچسب روی محصولات از جمله فعالیت چاپخانه ها است.

این فعال در صنعت چاپ تصریح کرد: تمامی مردم با صنف چاپ اعم از کارگران، اصناف و غیره با چاپخانه سروکار دارند و قدیمی بودن دستگاه ها از جمله دغدغه ها است.

وی با بیان اینکه استفاده از مهره های حروفچینی طی سال های اخیر منسوخ شده است، گفت: با ورود دستگاه های جدید، بسیاری از تجهیزات قدیمی غیرفعال شده است.

کد خبر: ۱۲۷٬۲۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha