۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
سوء مدیریت‌ سبب تعطیلی معادن لرستان شد
 نماینده مردم خرم آباد و چگنی:

سوء مدیریت‌ سبب تعطیلی معادن لرستان شد

لرستان- ویسکرمی، نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس با بیان اینکه کمتر از ۵۰ درصد سنگبری‌های استان فعال است، گفت: سوء مدیریت‌ در بخش خصوصی و دولتی سبب تعطیلی معادن لرستان شد.

مهرداد ویسکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: یکی از پتانسیل‌های جدی استان به خصوص شهرستان خرم‌آباد و چگنی بحث معادن استان است؛ به طور کلی ۶۴ نوع ماده معدنی در کشور وجود دارد که حدود ۲۶ مورد آن در لرستان موجود است.

وی خام فروشی را یکی از آفت‌های بزرگ بخش معدن در لرستان دانست و افزود: به دلیل خام فروشی و اینکه سرمایه‌گذاری‌ها و واگذاری‌هایمان به بخش خصوصی روی اصول و قواعد نیست متأسفانه از این ظرفیت، فقط نابودی محیط زیست و گرد و خاک آن نصیب مردم می شود.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات اساسی ما این است که مدیران توانایی نداریم در حالیکه به افراد و مدیرانی نیاز داریم که با انگیزه، پاکدست و جهادی باشند ولی متاسفانه تاکنون شرایط محقق نشده است.

لزوم تقویت فرآوری سنگ
وی بیان کرد: امروز با مدیرانی که صرفاً در حوزه اداری و کاری فعال هستند راه به جایی نمی‌بریم چون فقط یک مدیر جهادی که دلسوزانه کار کند، می‌تواند تحول ایجاد کند از طرفی باید بحث فرآوری سنگ را در استان تقویت کنیم تا این سنگ‌ها به صورت خام از کشور خارج نشود تا بعداً مجبور باشیم آنها را به صورت فرآوری شده وارد کنیم.

ویسکرمی تصریح کرد: اگر ما نمایندگان برای انتصاب دیگران وقت‌ می‌گذاشتیم و به جای اینکه نگاه انتخاباتی، گروهی، حزبی و پارتی بازی داشته باشیم از ابتدا مدیران خودکار و خودجوش را انتخاب و بعد بر فعالیت آنها نظارت می‌کردیم خیلی بهتر می توانستیم عمل کنیم چون مدیرانی داشتیم که با تخصص خود می‌توانستند کار را پیش ببرند.

وی با بیان اینکه کمتر از ۵۰ درصد سنگبری‌های استان فعال است، گفت: در حال حاضر حتی سنگبری‌های فعال استان هم فقط با ۲۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند؛ ما به اندازه کافی سنگبری داریم و هیچ کمبودی نداریم ولی متأسفانه به دلیل سوء مدیریت‌هایی که از طرف بخش خصوصی و مدیران دولتی وجود دارد همه این واحدها فعال نیستند.

دولت در انتصابات مدیران نگاه سیاسی و جناحی نداشته باشد
نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس بیان کرد: صدها و هزاران سنگبری در استان داریم که اگر در هر واحد ۱۰ تا ۲۰ نفر فعال به کار گرفته شوند، طبیعتاً اشتغال‌زایی زیادی ایجاد می‌شود کما اینکه هر نفر می تواند سرپرست یک یا چند خانواده باشد.

ویسکرمی افزود: دولت در انتصابات مدیران نباید نگاه سیاسی و جناحی داشته باشد و همچنین نمایندگان مجلس در مقام نظر دادن و نظارت باید منافع مردم و کشور را مد نظر داشته باشند و اگر گزینه‌ای برای مدیریت پیشنهاد می‌شود با موافقت مجمع نمایندگان، مشورت اهل فن و عقل جمعی باشد تا فرد متخصصی انتخاب شود.

کد خبر: ۱۲۷٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha