۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۰
بازار سرمایه حامی سرمایه های مردم است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

بازار سرمایه حامی سرمایه های مردم است

باید تدابیری در نظر گرفته شود تا سرمایه‌گذاران سرمایه‌های خود را به سمت تولید سوق دهند و بازار سرمایه حامی سرمایه‌ها و هدایت آنان به سمت تولید باشد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی کمیسیون اقتصادی، اولویت بندی مسائل کلی اقتصاد کشور است، گفت: در صورتی که به دنبال حرکت در مسیر توسعه اقتصادی حرکت می‌کنیم، باید از روش‌های مختلف برای جذب ارز به کشور استفاده کرد و از ایده‌های جدید برای رشد و توسعه اقتصاد حمایت کنیم تا بزرگترین تحول در حوزه اقتصادی ایجاد شود.

سیدلفته احمدنژاد با اشاره به اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس به دنبال ارائه بهترین راهکارها برای ایجاد تغییر و تحول بخش های مختلف اقتصادی است، افزود: هر اقدامی که به ارزآوری در کشور کمک کند و به تولید بیشتر و توسعه صنایع کمک کند به طور قطع مورد حمایت مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

وی ادامه داد: ما همیشه و در همه حال مدافع مردم و بهبود معیشت آنان هستیم بنابراین، باید تدابیری در نظر گرفته شود تا سرمایه‌گذاران سرمایه‌های خود را به سمت تولید سوق دهند و بازار سرمایه به عنوان حامی سرمایه‌ها، هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید را بر عهده داشته باشد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس در ادامه به معضلات قیمت‌گذاری دستوری بر روی کالاهای مختلف اشاره کرد و گفت: قیمت‌گذاری دستوری باعث از بین رفتن شفافیت لازم از بازار کالا و افزایش رانت در بازارهای مختلف خواهد شد، در نهایت با اجرای قیمت‌گذاری دستوری نه تنها هیچ حمایتی از مردم یا مصرف کننده صورت نمی‌گیرد بلکه هزینه بیشتری به آنها برای خرید تحمیل خواهد شد.

وی اظهار کرد: این موضوع به تدریج باعث کاهش میزان تولید کالا، کاهش عرضه نسبت به تقاضا در بلندمدت و نیز شوک قیمتی می‌شود که در این میان خریدار یا مصرف کننده متحمل ضرر و زیان‌های ایجاد شده خواهند شد.

کد خبر: ۱۲۶٬۹۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهدی IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      0 0
      چقدر شعار میدید واقعآ خودتون هم خسته نشدید همش دروغ وفریب مردم ،کاری بکنید الان ۱۸ ماهه مردم رو سر کیسه کردید
    • مهدی IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      0 0
      چقدر شعار میدید واقعآ خودتون هم خسته نشدید همش دروغ وفریب مردم ،کاری بکنید الان ۱۸ ماهه مردم رو سر کیسه کردید
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      0 0
      بله این روزهاروهم دیدیم