۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
واکسن برکت مطمئن‌تر از سینوفارم| نمی‌توان نسخه واحدی برای بازگشایی مدارس در نظر گرفت
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

واکسن برکت مطمئن‌تر از سینوفارم| نمی‌توان نسخه واحدی برای بازگشایی مدارس در نظر گرفت

اصفهان- سوری، عضو کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ گفت: شواهد حاکی از آن است که واکسن برکت عوارض کمتری نسبت به سینوفارم دارد.

حمید سوری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به انتشار سویه اُمیکرون در کشور، اظهار کرد: اگرچه تاکنون بیش از دو هزار ابتلاء به سویه اُمیکرون در کشور ثبت شده است اما با توجه به میزان سرایت‌پذیری بالا، واریانت جدید کرونا در کشور غالب می‌شود.

وی افزود: اگرچه دریافت سه نوبت واکسن کرونا نقش مهمی در عدم ابتلا به نوع شدید بیماری موثر است اما اولویت پیشگیری از این بیماری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

عضو کمیته علمی کشوری کووید۱۹ با اشاره به اینکه تست‌های تشخیصی در شناسایی سویه اُمیکرون با خطا روبرو هستند، گفت: هرگونه علائم شبیه سرماخوردگی را باید مبنای ابتلا به سویه اُمیکرون دانست و متناسب به میزان گسترش این بیماری در هفته‌های آتی می‌توانیم نسبت به غالب شدن این سویه اظهارنظر کنیم.

وی با تاکید نسبت به پرهیز هرگونه سفر غیرضروری، اظهار کرد: از آنجایی که استان‌های غربی و جنوبی بیشتر از شرق و شمال کشور درگیر این سویه شده‌اند توصیه می‌شود از هرگونه سفر به کشورهایی نظیر ترکیه و امارات متحده عربی اجتناب شود.

نتایج قابل قبول واکسن برکت 
سوری بازگشایی مدارس را با پایش مستمر، منطقی دانست و گفت: نمی‌توان نسخه واحدی برای بازگشایی مدارس در نظر گرفت و متناسب با چرخش ویروس و غربالگری مستمر، باید تداوم آموزش حضوری مدارس را دنبال کنیم.

وی اضافه کرد: بهتر است مدارس ابتدایی برای کودکان زیر ۱۲سال به شکل مجازی باشد چراکه این گروه سنی واکسنی دریافت نکردند.

عضو کمیته علمی کشوری کووید۱۹ به اثربخشی واکسن برکت هم اشاره‌ای کرد و توضیح داد: امیدواریم هرچه زودتر نتایج علمی واکسن برکت اعلام شود و مسیر ثبت آن در نشریات علمی طی شود چراکه این واکسن نسبت به سینوفارم نتایج قابل قبولی داشته است.

کد خبر: ۱۲۶٬۹۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha