۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷
هشدار اختلال در زندگی مردم آمریکا در اثر اومیکرون

هشدار اختلال در زندگی مردم آمریکا در اثر اومیکرون

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا برای دومین روز متوالی به رقمی بی سابقه رسید و به طور متوسط روزی ۲۹۰ هزار نفر به کرونا مبتلا شدند.

به گزارش بازار، کارشناسان بهداشتی درباره اختلال‌ در زندگی مردم آمریکا هشدار دادند. این گزارش می افزاید کارشناسان بهداشت در آمریکا روز پنج شنبه به مردم این کشور هشدار دادند امواج روزافزون ابتلا به کرونا در اثر سویه اومیکرون در هفته‌های آتی موجب اختلال‌ عمده در زندگی آنها خواهد شد. این کارشناسان از مردم این کشور خواستند خود را برای ماه پرچالش پیش رو آماده کنند. شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا برای دومین روز متوالی به رقمی بی سابقه رسید به گونه ای که در دو روز گذشته به طور متوسط روزی ۲۹۰ هزار نفر بر شمار مبتلایان کرونایی در این کشور افزوده شده است.

مقامات دست کم ۱۸ ایالت آمریکا و نیز پورتوریکو رقم‌های بی سابقه‌ای از ابتلای روزانه به کرونا ثبت کرده اند. در مریلند، اوهایو و واشنگتن دی سی نیز از حیث شمار افراد بستری ارقام بی سابقه‌ای گزارش شده است.

این در حالی است که مجموع شمار افراد بستری کرونایی در آمریکا ۲۷ درصد افزایش یافته است. خیز ارقام کرونا در میانه افزایش مسافرت‌های مردم آمریکا در تعطیلات پایان سال صورت گرفته است. این در حالی است که هنوز جشن‌های آغاز سال نو میلادی در این کشور در پیش است و مدارس آمریکا با مشکل بازگشت دانش آموزان به کلاس درس بعد از وقفه زمستانی مواجه هستند.

دکتر مایکل اوسترهولم کارشناس بیماری‌های عفونی در دانشگاه مینه سوتا در گفتگو با تلویزیون ام اس ان بی سی گفت: ما شاهد افزایش شدید شمار مبتلایان در این کشور خواهیم بود و زمانی دشوار را برای حفظ جریان زندگی روزمره در پیش خواهیم داشت.

وی گفت: ماه آینده میلادی یک طوفان ویروسی رخ خواهد داد و همه بخش‌های جامعه تحت فشار آن قرار خواهند گرفت.  کارشناسان آمریکایی با در نظر گرفتن کمبود آزمایش‌های کرونا هشدار می‌دهند که در هفته‌های آتی، خیز کرونا موجب گیج شدن بیمارستان ها، سرویس‌های اورژانس، مدارس و خرده فروشی‌ها خواهد شد. 

دکتر پیتر هوئتز کارشناس بیماری‌های عفونی در کالج پزشکی بیلور در گفتگو با سی ان ان گفت: ما واقعا باید مراقب باشیم اومیکرون را دست کم نگیریم. 

وی افزود: افزایش شمار بستری‌ها در عین قرنطینه شدن کارکنان بهداشت نیز نگران کننده است. وی گفت: جامعه آمریکا، زمانی جدی در پیش رو دارد.

کد خبر: ۱۲۶٬۹۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha