۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۷
مصوبات سفرهای استانی باید ضمانت اجرایی داشته باشد| نگرانی از آمار طلاق در قم
رئیسی در شورای اداری قم:

مصوبات سفرهای استانی باید ضمانت اجرایی داشته باشد| نگرانی از آمار طلاق در قم

قم- رئیس جمهور ضمن تأکید بر پیگیری مصوبات سفرهای استانی، تصریح کرد: اقدامات و کارهای اجرایی باید از ضمانت اجرا برخوردار باشند.

به گزارش بازار، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری استان قم با اشاره به سفرهای استانی دولت خاطرنشان کرد: روش دولت در سفرهای استانی این است که کارها ضمانت اجرا داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه گزارش اقدامات باید به مردم اعلام شود، اضافه کرد: لازم است آثار کارها و اقدامات در زندگی مردم مشخص شود. مردم به خوبی شرایط را درک می‌کنند. مسئولان باید نسبت به کارها گزارش دهند اگر به نتیجه رسید که خوب است اما اگر به نتیجه نرسید علل آن را باید ناظرین، مجریان و مردم بدانند.

رئیس جمهور افزود: کاری که به دنبال آن هستیم یک کارِ جهادی است و باید به نتیجه برسد. جواب‌های اداری به درد کاری که می‌کنیم نمی‌خورد و نتیجه کارها باید مشخص شود و در این کارها نه نداریم.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر این اقدامات نتیجه نداشته باشد موجب ناامیدی مردم و کاهش اعتماد خواهد شد و سرمایه اجتماعی آسیب می‌بیند.

باید شاهد یک فعالیت مضاعف توسط مدیران باشیم
حجت الاسلام رئیسی با تأکید بر اینکه باید شاهد یک فعالیت مضاعف توسط مدیران باشیم، اظهار داشت: دشمن در کمین نظام اسلامی است از طرفی مسیر هم هموار نیست اما جمع مدیران توانایی لازم را برای رفع این موانع دارند.

وی افزود: همه مدیران باید خود را در چهار ساحت پاسخگو بدانند اولاً در محضر خداوند متعال، ثانیاً به مردم و شهروندان، ثالثاً ارباب رجوع و در آخر پاسخگو بودن به سلسله مراتب و ناظران اداری.

رئیس دولت سیزدهم با اشاره به اینکه شهر قم ۶ هزار شهید تقدیم کشور کرده است، گفت: هیچ خانه‌ای در این شهر نیست که جانباز، شهید و آزاده در آن نداشته باشد همانطور که رهبری فرمودند خدمت به قم تنها خدمت به یک شهر نیست زیرا قم جایگاه ویژه‌ای در جهان اسلام دارد. به همین علت باید به این شهر نگاه ویژه داشته باشیم و اقدامات ویژه انجام شود.

وی با تأکید بر جایگاه آیت‌الله مصباح یزدی در حوزه اندیشه‌ورزی و شهید حاج قاسم سلیمانی در میدان‌داری جهاد و شهادت و تبعیت از ولایت گفت: صیانت و مصون‌سازی قم باید به دست صاحبان خرد و اندیشه انجام شود. مجموعه‌ای که به دنبال خردورزی در ایران و جهان اسلام است نیازمند صیانت است.

حجت الاسلام رئیسی با تأکید بر اینکه عده‌ای می‌خواهند در حوزه‌های فکری و فرهنگی قم ایجاد انحراف کنند، تصریح کرد: به همین دلیل بزرگان و مسئولان قم موظف به صیانت هستند و مسائل فرهنگی اولین مسئله قم است.

وی با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی در شهر قم، اظهار داشت: اگر بعضی از آسیب‌های اجتماعی در قم پیشگیری و درمان نشود به جرم قابل کیفر تبدیل می‌شود.

مصوبات سفرهای استانی باید ضمانت اجرایی داشته باشد/ نگرانی از آمار طلاق را در قم

رئیس جمهور آمار طلاق را در قم نگران کننده دانست و تأکید کرد: حداقل آسیب‌های اجتماعی هم در قم زیاد است.

وی در مورد بیکاری در استان قم گفت: کارخانه‌های نیمه تعطیلی داریم که باید فعالشان کنیم. راه حل رفع بیکاری فعال‌سازی مراکز تولیدی است.

رئیسی با اشاره به دو پروژه فرودگاه قم و مونوریل این شهر اشاره کرد: زمانی که در قوه قضاییه بودم قرار شد با رفع مشکل مجری طرح فرودگاه قم، پروژه نهایی شود. استاندار باید پیگیری کند تا زودتر این پروژه‌ها به نتیجه برسند.

وی همچنین از وزیر صمت خواست با کمک بانک مرکزی، صندوق توسعه و استانداری قم کارگروهی برای رفع مشکلات صنایع استان ایجاد کند.

تأکید بر توجه به اقتصاد گردشگری
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود توجه به اقتصاد گردشگری را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به ارتباط قم با ۱۷ استان کشور، مسئله گردشگری در این استان مهم است. کارگروه زیارت استان قم باید با حضور افراد مسئول، کار گردشگری مذهبی را دنبال کنند.

وی در ادامه افزود: گفته می‌شود که برخی مؤسسات چندین هکتار زمین را در اختیار دارند. اینکه زمینی را برای آینده حبس کنند کار درستی نیست؛ توسعه همه مؤسسات و پژوهشگاه‌ها لازم است اما اینکه مؤسسه‌ای این زمین‌ها را برای آینده حبس کند قابل قبول نیست.

رئیس دولت سیزدهم تأکید کرد: مردم فساد، رشوه و روابط ناسالم اداری را در نظام اسلامی نمی‌پذیرند.

وی افزایش اعتماد مردم به دولت و دست‌اندرکاران را مهم برشمرد و گفت: این اعتماد مهم‌ترین مؤلفه امنیت است و کاهش اعتماد به امنیت ملی آسیب میزند.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به رزمایش کمک مؤمنانه در ایام کرونا تصریح کرد: کارآمدترین نظام کنترل، خودکنترلی است اما باز هم نباید از نظارت غافل شد.

کد خبر: ۱۲۶٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha