۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱
 دولت در خصوص یارانه بنزین با مجلس هماهنگ نیست
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

دولت در خصوص یارانه بنزین با مجلس هماهنگ نیست

عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص توزیع سهمیه بنزین به افراد اظهار کرد: دولت در این زمینه هیچ هماهنگی با کمیسیون انرژی و مجلس انجام نداده است.

به گزارش بازار، مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه برخی دوستان اذعان می‌کنند که این مسئله در حد پیشنهاد است و در محدوده اجرا نمی‌گنجد، گفت: این طرح هزینه‌هایی را تحمیل می‌کند و اگر دولت قصد دارد این کار را برای سال آینده برنامه ریزی کند، منبع هزینه‌ها باید مشخص شود.

وی افزود: این منابع باید در قالب لایحه بودجه پیش‌بینی می‌شد و دولت باید برابرِ مقررات این کار را اجرایی کند.

نخعی ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۱ دولت هیچ اشاره‌ای به این مسئله نکرده و تا این لحظه هیچ نکته‌ای هم در کمیسیون انرژی مبنی بر شکل دهی به ساختارهای مورد نظر صورت نگرفته است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به سوال شنونده رادیو گفت‌وگو که در خصوص چرایی یکسان بودن یارانه بنزین برای دارندگان خودروهای لوکس و عادی و نیز افرادِ فاقد خودرو پرسیده بود، گفت: هر اتفاقی بیفتد مستلزم تعامل و هماهنگی همه ارکان تصمیم گیر کشور است.

موضوع بنزین مهم و حساس بوده و با توجه به اثر مستقیم آن در زندگی و معشیت، حساسیت مردم درست است. طرح‌هایی هم در مجلس مطرح شده و در حال بررسی است که همگی درباره نحوه توزیع یارانه و نه در صدد کاهش آن، می‌باشد.

نخعی گفت: هم اینک خودروهای داخلی سهمیه‌ای مختصر با نرخ ۱۵۰۰ تومان دارند که اگر به اتمام برسد از نرخ نیمه یارانه‌ای ۳۰۰۰ تومان استفاده می‌کنند.

ماشین‌های لوکس خارجی هم سهمیه یارانه‌ای ندارند و صرفا نرخ نیمه یارانه‌ای را برای آن‌ها در نظر گرفتیم.

وی همچنین در پاسخ به حمید عبیری (کارشناس مجری رویداد) که به استفاده برخی خودروهای لوکس از "کارت سوخت و بنزین یارانه ای" اشاره کرد، گفت: این اشکال وارد است خاصه اینکه حجم زیادی از یارانه را در بخش سوخت ارائه می‌کنیم.

نخعی گفت: برای کمک به اقتصاد و حل مشکلات کنونی باید با ساز و کاری پیش رویم که اقناع مردم در آن پیش‌بینی شود و همه ارکان تصمیم‌گیر نظام هم تعامل و هماهنگی داشته باشند تا در نهایت به سمت توزیع عادلانه یا کاهش یارانه‌ها حرکت کنیم.

اینکه مجلس و دولت به تنهایی تصمیم بگیرند و ندانیم چه استراتژی مشخصی را دنبال می‌کنیم، مشکلات بیشتری برای مردم و کشور پدید می‌آورد.

کد خبر: ۱۲۶٬۸۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha