۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۷
 نرخ کرایه حمل و نقل عمومی کنترل شود
در صورت اختصاص بنزین به افراد به جای خودروها؛

نرخ کرایه حمل و نقل عمومی کنترل شود

دبیرکل انجمن فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی پیشگیری از افزایش نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی و باربری را در اجرای طرح «اختصاص بنزین به افراد به جای خودروها» ضروری دانست.

به گزارش بازار، علی عباسی لرکی دبیرکل انجمن فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی و از مدیران میدان های نفتی هدف از این طرح را استفاده بهینه از حامل های انرژی (کاهش مصرف سوخت) و تعریف یک الگوی مصرف مناسب برای شهروندان و تحقق عدالت یارانه ای عنوان کرد و گفت: این کار طبیعتاً نیازمند یک فرهنگ سازی است.

وی با بیان اینکه اجرای پایلوت این طرح، محاسن و معایب آن را برای شهروندان مشخص می کند افزود: در صورت اجرای پایلوت این طرح می توان مزیت ها و محاسن و معایب آن را پیش بینی کرد.

دبیرکل انجمن فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی، دستور رئیس جمهور مبنی بر ارائه طرح الگوی مصرف انرژی با رعایت عدالت اجتماعی به مجلس شورای اسلامی را گامی مثبت و رو به جلو ارزیابی کرد و گفت: بحث مصرف انرژی در کشور نیازمند یک حرکت عمومی، مشارکتی و فرهنگ سازی است.

عباسی لرکی پیشگیری از افزایش نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی و باربری را در اجرای این طرح بسیار ضروری دانست و گفت: اگر این پیشگیری ها انجام نشود همین طرح عدالت محورانه به عامل گرانی و تورم و نارضایتی تبدیل خواهدشد.

دبیرکل انجمن فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی در مصاحبه با رادیو گفت وگو، به سرانجام رسیدن طرح «اختصاص بنزین به افراد به جای خودروها» را یک پروسه شش ماهه پیش بینی کرد.

کد خبر: ۱۲۶٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha