۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
ثبت نام ۴۶ هزار نفر زنجانی در نهضت ملی مسکن| رتبه نخست کشوری در تخصیص پروژه
رئیس اداره برنامه ریزی راه و شهرسازی زنجان:

ثبت نام ۴۶ هزار نفر زنجانی در نهضت ملی مسکن| رتبه نخست کشوری در تخصیص پروژه

زنجان- رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان گفت: تا روزهای آغازین دی‌ماه، ۴۶ هزار و ۸ نفر در استان زنجان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند.

به گزارش بازار و به نقل از راه و شهرسازی زنجان، بهزاد کردلو به آمار ثبت نامی‌های طرح نهضت ملی مسکن در زنجان اشاره کرد و گفت: تا پنجم دی ماه سالجاری بیش از ۴۶ هزار و هشت نفر در این طرح ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه در شهر زنجان ۳۴ هزار و ۴۵۲ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند، اظهار داشت: همچنین سه هزار و ۴۵۶ نفر در شهرستان ابهر و در سایر شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر هم هشت هزار و ۱۰۰ نفر در این طرح نام نویسی کردند.

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی زنجان، استقبال زنجانی‌ها از ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن را بسیار مطلوب اعلام کرد و گفت: سهمیه پیش بینی شده برای ساخت مسکن در قالب قانون جهش تولید مسکن و طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور برای چهار سال آینده چهار میلیون واحد است که از این تعداد ۷۱ هزار و ۱۳۵ واحد سهمیه استان است.

کردلو با بیان اینکه این تعداد واحد مسکونی برای چهار سال آینده در قالب‌های متنوع برای اقشار مختلف جامعه در زنجان ساخته می‌شود، تاکید کرد: تولید مسکن در بخش روستایی به تعداد ۲۰ هزار واحد، استیجاری سه هزار و ۲۳ واحد، ۱۲ هزار و ۲۸ واحد توسط بخش خصوصی، در محلات هدف بازآفرینی ۹ هزار و ۲۱ واحد، همچنین در قالب تفاهم نامه‌های منعقده ۹ هزار و ۲۱ واحد، برای دهک‌های متوسط به بالا هم ۳ هزار و ۷ واحد و تامین مسکن برای گروه‌های با درآمد متوسط به پایین سه هزار و هفت واحد و گروه‌های کم درآمد هم ۱۲ هزار و ۲۸ واحد تعیین شده است.

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان افزود: در سفر رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به استان، کلنگ ۱۷ هزار و ۴۳۰ واحد زده شد و سه هزار و ۴۷۴ واحد مسکونی هم در قالب فاز نخست طرح نهضت ملی مسکن پیمان سپاری شد و در حال اجرا است.

کردلو با بیان اینکه در کل بیش از ۲۱ هزار و احد مسکونی در این استان در حال اجرا است، یاد آور شد: تامین زمین برای ۲۱ هزار واحد مسکونی در استان صورت گرفته و پیمان سپاری شده است.

وی ادامه داد: این استان در فاز نخست نهضت ملی مسکن به لحاظ تایید نهایی متقاضیان، ثبت نامی ها، تخصیص پروژه و مبلغ واریزی نسبت به جمعیت، رتبه نخست کشوری را از آن خود کرده است.

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان بیان داشت: ثبت‌نام نهضت ملی مسکن یک ماه بعد ابلاغ قانون جهش تولید توسط رئیس‌جمهور از ۲۸ مهرماه در سامانه saman.mrud.ir آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد.

کد خبر: ۱۲۶٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha