۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
واحد پلی پروپیلن پتروشیمی تبریز تا پایان سال افتتاح می‌شود
مدیرعامل پتروشیمی تبریز:

واحد پلی پروپیلن پتروشیمی تبریز تا پایان سال افتتاح می‌شود

تبریز- مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز ابراز امیدواری کرد فاز نخست واحد تولید پلی پروپیلن این شرکت تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش بازار، سیاوش درفشی افزود: با بهره برداری از این واحد شاهد افزایش ۳۰ هزار تنی سالیانه تولیدات شرکت پتروشیمی تبریز خواهیم بود.

وی گفت: واحد پلی پروپیلن پتروشیمی تبریز با هدف افزایش ظرفیت تولیدی این شرکت، افزایش تنوع محصولات و ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای تحقق جهش تولید راه اندازی می شود. 

وی اضافه کرد: خوراک این طرح از داخل مجتمع و با فرآوری برش های C۳+ (تری کربن مثبت) خریداری شده از سایر مجتمع ها و پالایشگاه ها می باشد و محصول تولیدی واحد پلی پروپیلن پودر هموپلیمر PP خواهد بود که می تواند در صنایع تولید الیاف، مصارف بهداشتی و پزشکی، روکش سیم و کابل و صنایع خودرو مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز گفت: تولید کامپاندها و هموپلیمر PP در آینده از اهداف دیگر توسعه ای این طرح محسوب می شود. 

وی ادامه داد: بخش های پیش بینی شده در ساخت واحد پلی پروپیلن شرکت پتروشیمی تبریز، شامل خالص سازی خوراک، تهیه و شارژ کاتالیست،  پلیمریزاسیون، انتقال و اختلاط محصول پودر و بسته بندی و انبار است. 

وی یادآوری کرد: پتروشیمی تبریز در بخش پلی اتیلن در هشت ماه امسال توانست از ظرفیت اسمی عبور کند و وارد مرحله جدیدی از تولید شود، به گونه ای که پیش بینی می کنیم تا پایان امسال ۴۵ درصد بیشتر از ظرفیت اسمی تولید در این بخش داشته باشیم.

درفشی تشریح کرد: با جاری شدن اتیلن از جنوب به شمال ایران، ما توانستیم ظرفیت مان را با اصلاح فرآیندها و اضافه کردن اکسودن دوم افزایش دهیم، به گونه ای که تولیدات پلیمری شرکت نیز در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال از رشد ۱۵ درصدی برخوردار است.

کد خبر: ۱۲۶٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha