تحقق ۳۰ درصدی حمایت از پیام رسان‌های ایرانی

تحقق ۳۰ درصدی حمایت از پیام رسان‌های ایرانی

مدیر عامل پیام رسان ایرانی آی گپ گفت: براساس سند حمایت از پیام رسان‌های داخلی که در شورای عالی فضای مجازی مصوب شده است تاکنون فقط شاهد ۳۰ درصد اجرای این مصوبات بوده ایم.

به گزارش بازار، میثم عسکری مدیر عامل پیام رسان ایرانی آی گپ افزود: در سه سال گذشته در پیام رسان آی گپ نقشه راهی داشتیم که با توجه به حجم سرمایه گذاری کار خود را پیش می‌برد و امروز آی گپ نزدیک به ۱۲ میلیون مخاطب رجیستر شده داخل خودش دارد و نزدیک به ۴ میلیون کاربر یونیک در ماه از آی گپ استفاده می‌کنند.

وی گفت: خدمات ما معطوف به خدمات پیام رسانی بوده و این زنجیره به لحاظ مواردی که در هسته نرم افزار و پوسته در اختیار کاربران بوده کامل شده است و ما توانسته ایم خطاها و ایرادات نرم افزار را به حداقل برسانیم.

مدیر عامل پیام رسان ایرانی آی گپ افزود: آخرین اقدام ما انتشار و قابلیت استوری با نام لحظه‌ها در آی گپ بود و در چند ماه آینده نسل سوم آی گپ را که براساس هوش مصنوعی است رونمایی می‌کنیم و امیدواریم بتواند این اقدام استفاده از نرم افزار را آسان کند و در کمترین زمان به سرویس‌های متنوعی برای کاربر دست پیدا کنیم.

عسکری در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که چقدر از پیام رسان‌های داخلی حمایت می‌شود؟ گفت: سند حمایت از پیام رسان‌های داخلی که شورای عالی فضای مجازی به عنوان متولی و طراح حدود ۴ سال پیش مصوب کرده است بر حمایت نرم افزاری و فرهنگی بسیاری از نهادها و وزارتخانه‌ها از جمله صدا و سیما و وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و نهادهای مرتبط فنی و فرهنگی تأکید کرده است.

وی افزود: در مجموع اگر بخواهیم میزان تحقق این سند را منتشر کنیم حدود ۳۰ درصد است و این اتفاق خوبی نیست و با توجه به هزینه بر بودن حوزه پیام رسان و غیر تجاری بودن آن به ویژه در داخل کشور، مجموعه‌هایی را که در این ارتباط فعالیت می‌کنند با مشکل مواجه کرده که همه به سبب حمایت‌های ناکافی است.

شورای عالی فضای مجازی در تاریخ ۱۳ خرداد سال ۹۶ مصوبه‌ای را با عنوان سیاست‌ها و اقدامات ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی به تصویب رساند که وظایف نهادها و وزارتخانه‌ها در این مصوبه آمده است.

کد خبر: ۱۲۶٬۷۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha