۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
 «ماسک» تصور می کند که بزرگترین معمای بیت کوین را حل کرده است

«ماسک» تصور می کند که بزرگترین معمای بیت کوین را حل کرده است

هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین که یکی از معماهای ماندگار دنیای مالی بوده است، هنوز ناشناخته است.

به گزارش بازار، هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین که یکی از معماهای ماندگار دنیای مالی بوده است، هنوز ناشناخته است. با این حال، ایلان ماسک می گوید که او ممکن است پاسخی برای ادعاهای خود داشته باشد.

ماسک می‌گوید نیک سابو متخصص رمزارز، ممکن است خالق محبوب‌ ترین ارز دیجیتال جهان باشد.

ایلان ماسک روز سه‌ شنبه در پادکستی به محقق هوش مصنوعی لکس فریدمن گفت: شما می‌توانید به تکامل ایده‌ ها قبل از راه‌اندازی بیت‌کوین نگاه کنید و ببینید چه کسی درباره این رمز ارز ایده‌هایی را ارائه کرده است.

مدیرعامل تسلا اتهامات مربوط به ناکاموتو ساتوشی بودن را رد کرد، در حالی که او اظهار کرد اگر چنین مسئله ای وجود داشت، هرگز این موضوع را پنهان نمی‌کرد.

ماسک همچنین اظهار کرد: در حالی که دقیقا نمی داند چه کسی بیت کوین را ایجاد کرده است، نظریه های سابو برای ایجاد ارز دیجیتال به عنوان اقدامی پیشرو در جهان به نظر می رسد. در حقیقت موسس تسلا معتقد است که سابو مسئول اصلی پیشبرد ایده‌هایی است که منجر به ایجاد اولین ارز رمزنگاری شده در جهان شده است.

در سال ۲۰۱۴، تیمی از محققان، کاغذ سفید بیت کوین ناکاموتو را در کنار نوشته سابو و ۱۰ خالق بالقوه دیگر مورد مطالعه قرار دادند. آنها می‌گویند: تعداد شباهت‌ های زبانی بین نوشته سابو و کتاب سفید بیت‌کوین عجیب است. قبل از اینکه بیت کوین در سال ۲۰۰۸ عرضه شود، سابو در حال اظهار نظر در وبلاگ خود در خصوص قصد خود در جهت ایجاد یک نسخه زنده از ارز فرضی بود.

او در طول سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵ یک مکانیزم پول دیجیتال به نام سابو بیت گلد ایجاد کرده بود. این رمزنگار که به دلیل تحقیقاتش در زمینه قراردادهای دیجیتال نیز شناخته شده است، بارها مخترع بیت کوین بودن را رد کرده است.

ماسک خاطرنشان می‌کند که دوج‌کوین (DOGE) دارای قابلیت حجم تراکنش بسیار بالاتری در مقایسه با پادشاه کریپتو بوده و کارمزدهای بسیار پایین‌تری دارد.

کد خبر: ۱۲۶٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha