۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳
چرا مشکل بیمه تاکسیرانان حل نمی‌شود؟
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور پاسخ داد

چرا مشکل بیمه تاکسیرانان حل نمی‌شود؟

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری با بیان این که با حذف و اضافه کردن رانندگان سابق و فعلی تاکسی می‌توان مشکل بیمه رانندگان بدون بیمه را حل کرد، گفت: با این رویه نیازی به تأمین بودجه اضافی نیست.

به گزارش بازار، مرتضی ضامنی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس سازمان تأمین اجتماعی که رفع مشکل بیمه‌ رانندگان تاکسی را به تأمین بودجه ربط داده بود، افزود: هم اکنون افرادی از بیمه تاکسیرانی استفاده می‌کنند که در عمل تاکسیران نیستند از این رو درخواست ما از سازمان تأمین اجتماعی این است که آن‌ها را از چرخه بهره مندی از بیمه حذف و رانندگان واقعی تاکسی را که فاقد بیمه هستند جایگزین کند.

وی گفت: براساس آخرین اقدامات صورت گرفته در سنوات گذشته حدود ۵۰ درصد از افرادی که بیمه دریافت می‌کنند در هیچ یک از بانک‌های اطلاعاتی موجود در وزارت کشور در مجموعه رانندگان حمل و نقل عمومی شهری قرار نداشتند از این رو بیمه این افراد باید حذف شود، اما هنوز این فرآیند به صورت کامل اجرایی نشده و بسیار کند است.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری افزود: اگر این انحراف ۵۰ درصدی بودجه‌ای در حوزه بیمه رانندگان تاکسی برطرف شود مشکل همه رانندگان تاکسی که چند سال است در انتظار بیمه شدن هستند، برطرف می‌شود.

ضامنی گفت: براساس آماری که ارائه شده است حدود ۳۸۵ هزار تاکسیران در لیست دریافت بیمه سازمان تأمین اجتماعی قرار داشتند که با احتساب ۵۰ درصد انحراف در لیست می‌توان همه رانندگان فعلی تاکسیرانی که فاقد بیمه هستند را بیمه دار کرد.

کد خبر: ۱۲۶٬۷۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مرتضی یوسفی IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      1 0
      لطفا پیگیر بیمه رانندگان باشید تا کی باید منتظر حل شدن این مشگل بزرگ باشیم .انصاف نیست به خدا