۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
آمادگی تکنیکال وکار برای آغاز روند صعودی
گزارش بنیادی بانک کارآفرین حاکی از رشد و سودسازی

آمادگی تکنیکال وکار برای آغاز روند صعودی

نماد وکار در هفته های اخیر با خروج سرمایه روبرو بوده و اندیکاتور مک دی تایید می کند در روزهای اخیر خروج سرمایه از این بانک کاهش یافته و آر اس آیی اشباح فروش را تایید می کند و آماد صعود است.

بازار؛ گروه بورس: گره بانکی در هفته های اخیر با تقاضای خوبی روبرو شده اند و این مساله تحت تاثیر افزایش نرخ تسعیر ارز در لایحه بودجه ۱۴۰۰ بوده و از طرف دیگر در ماه های اخیر اصلاح خوبی در این گروه رخ داده و برخی نمادها مانند وکار افت شارپی داشته اند، به طوری که هم اکنون این نماد در محدوده حمایتی قرار گرفته و اگر در همین سطح کف سازی بکند باید در روزهای آینده انتظار یک صعود شارپی هم از این نماد داشته باشیم با توجه به اینکه گزارش های صورت مالی این بانک نشان می دهد که درآمد عملیاتی قابل توجهی داشته اگر سهامداران قرار بود بر مبنای همین گزارش ها عمل نکنند نباید اصلاحی اتفاق می افتاد.

سود بانک در شش ماهه امسال از شرکت های وابسته حدود ۱.۳ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که حدود ۸۰۰ میلیون تومان بود رشد سودسازی داشته و مجموع دارایی های جاری و غیرجاری بانک از ۱۴۶ میلیارد تومان به ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است

گزارش تلفیقی

براساس گزارش تلفیقی ۶ ماهه وکار نشان می دهد که این شرکت در شش ماهه نخست امسال ۶۳.۶ میلیارد تومان درآمد داشته، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته درآمد از این محل حدود ۳ میلیارد تومان بوده و همین عملکرد شش ماهه امسال ۲ میلیارد سود خالص از بخش عملیاتی برای بانک ایجاد کرده، در حالی که سال گذشته از این محل حدود ۱۰۰ میلیون تومان درآمد حاصل شده بود و در بخش عملیات در حال تداوم هم این بانک امسال ۱.۱ میلیارد تومان سود ساخته که در مقایسه با سال گذشته که در این مدت ۷۵۰ میلیون تومان سود ساخته بوده روندی صعودی داشته است.

همچنین سود بانک در شش ماهه امسال از شرکت های وابسته حدود ۱.۳ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که حدود ۸۰۰ میلیون تومان بود رشد سودسازی داشته است. گزارش تلفیقی بانک نشان می دهد که در شش ماهه امسال بیش از ۹ میلیارد تومان دارایی نامشهود داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی دو برابری داشته است و مجموع دارایی های جاری بانک هم از ۸۵ میلیارد تومان به ۱۳۲ میلیارد تومان رسیده و این روند صعودی رشد دارایی های بانک را نشان می دهد و مجموع دارایی های جاری و غیرجاری بانک از ۱۴۶ میلیارد تومان به ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

در گزارش ۸ ماهه وکار آمده است که ۵۲ میلیارد تومان جذب سپرده داشته و ۵۱ میلیارد تومان هم سپرده تسویه کرده و مجموع مانده سپرده بانک به ۱۲۶۱ میلیارد تومان می رسد و سود سپرده سرمایه گذاری بانک ۳۳۸۷ میلیارد تومان بوده که ۳۹۷ میلیارد آن مربوط به آذر ماه بوده است

در گزارش ۸ ماهه وکار آمده است که ۵۲ میلیارد تومان جذب سپرده داشته و ۵۱ میلیارد تومان هم سپرده تسویه کرده و مجموع مانده سپرده بانک به ۱۲۶۱ میلیارد تومان می رسد و سود سپرده سرمایه گذاری بانک ۳۳۸۷ میلیارد تومان بوده که ۳۹۷ میلیارد آن مربوط به آذر ماه بوده است. همچنین در ۸ ماهه ۳۲۵۰ میلیارد تومان مانده سرمایه گذاری در اوراق داشته است. وضعیت تسهیلات دهی بانک در سال جاری نشان می دهد که در ۸ ماهه امسال ۴۲۷۳ میلیارد تومان تسهیلات اعطا کرده است که ۵۰۴ میلیارد تومان آن در آذر ماه اعطا شده و  ۱۱.۵ میلیارد تومان آن تسهیلات ارزی، ۱۳۰ میلیارد تومان بابت خرید دین، ۹۰۲ میلیارد تومان بابت مشارکت مدنی، ۲۷۴ میلیارد فروش اقساطی و ۲۷۱۵ میلیارد تومان آن از محل مرابحه بوده است.

طبق گزارش هشت ماهه وبانک درآمد تسهیلاتی به ۴۲۷۳ میلیارد تومان رسیده و درآمد حاصل از سپرده گذاری هم به ۱۱۱ میلیارد تومان، درآمد اوراق بدهی ۴۷۶ میلیارد تومان و درآمد سایر سرمایه گذاری ها ۱۸۹ میلیارد تومان و درآمد حاصل از کارمزدها حدود ۲۶۷ میلیارد تومان بوده است که نشان می دهد بانک از وضعیت خوبی برخوردار است و می تواند در آینده نه چندان دور زیان سهامداران را جبران کند.

در گزارش شش ماهه تلفیقی وکار آمده است که شرکت توسعه فناوری نگاه فردای کارآفرین در شش ماهه امسال ۶۳ میلیارد تومان درامد داشته که نسبت به درامد ۴۹ میلیارد تومانی مدت مشابه سال گذشته روندی صعودی داشته و سود خالص از این محل در شش ماهه امسال از ۵.۷ میلیارد تومان به ۱۱ میلیارد تومان رسیده است

سیگنال مثبت زیر مجموعه ها
در گزارش شش ماهه تلفیقی وکار آمده است که شرکت توسعه فناوری نگاه فردای کارآفرین در شش ماهه امسال ۶۳ میلیارد تومان درامد داشته که نسبت به درآمد ۴۹ میلیارد تومانی مدت مشابه سال گذشته روندی صعودی داشته و سود خالص از این محل در شش ماهه امسال از ۵.۷ میلیارد تومان به ۱۱ میلیارد تومان رسیده که تقریبا رشدی دو برابری داشته است. همچنین درآمدهای غیر عملیاتی شرکت از ۱.۸ میلیارد تومان به  ۳.۶ میلیارد تومان رسیده، اما سود خالص دوره از ۲.۴ میلیارد تومان به ۱.۱ میلیارد تومان رسیده است که بخشی از این مساله ناشی از کاهش سود عملیات در حال اجرا است.

دارایی های ثابت شرکت در شش ماهه امسال به ۱۴ میلیارد تومان رسیده در حالی که دارایی های شرکت در دوره مالی سال گذشته حدود ۱۲ میلیارد تومان بوده است. همچنین مجموع دارایی های غیرجاری شرکت در سال جاری ۶۱ میلیارد تومان بوده که با توجه به اینکه در شش ماهه امسال مجموع دارایی های غیرجاری شرکت به ۶۸ میلیارد تومان رسیده رشد داشته و باعث شده مجموع دارایی های شرکت هم از ۱۴۶ میلیارد تومان به ۲۰۰ میلیارد تومان برسد.

آمادگی تکنیکال وکار برای آغاز روند صعودی

هرچند در روزهای اخیر خروج سرمایه از این بانک کاهش یافته و آر اس آیی نشان می دهد که سهام به اشباح فروش رسیده و بیشتر معاملات بین سهامداران عمده است. با این حال اندیکاتور ایچیموکو نشان می دهد که ابر قرمز در حال شکل گیری است و اگر حقوقی ها از این نماد حمایت نکنند شاهد ادامه خروج سرمایه خواهیم بود

وضعیت تکنیکال
نماد وکار در هفته های اخیر با خروج سرمایه روبرو بوده و اندیکاتور مک دی تایید می کند در روزهای اخیر خروج سرمایه از این بانک کاهش یافته و از طرف دیگر آر اس آیی نشان می دهد که سهام به اشباح فروش رسیده و بیشتر معاملات بین سهامداران عمده است. همچنین اندیکاتور ایچیموکو نشان می دهد که ابر قرمز در حال شکل گیری است و اگر حقوقی ها از این نماد حمایت نکنند شاهد ادامه خروج سرمایه خواهیم بود اما اگر قرار باشد این نماد طبق روال گذشته عمل کند باید شاهد ورود سرمایه و آغاز یک روند صعودی باشیم. بنابراین در حال حاضر علاوه بر وضعیت کلی بازار که تحت تاثیر سیاست های کلان اقتصادی و جو بازار است عملکرد سهامداران هم می تواند در معاملات آن تاثیر بگذارد.

کد خبر: ۱۲۶٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha