۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
دولت در شرایط کرونایی به کسب و کارها مشوق ارائه کند
پرونده لزوم حمایت از کسب و کارها در شرایط کرونایی-۳؛

دولت در شرایط کرونایی به کسب و کارها مشوق ارائه کند

آبادان - منتخب مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش تنفس‌های مالیاتی و همچنین تعویق در پرداخت هزینه قبوض آب، برق، گاز و تلفن از مواردی است که باید توسط دولت به دلیل شیوع بیماری کرونا برای کسب و کارها انجام شود.

سیدمجتبی محفوظی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص تعطیل شدن برخی صنوف و زیان مالکان آنها اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا ویروس در حال حاضر برخی کسب و کارها به خصوص مشاغل کوچک با مشکل اساسی مواجه شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه باید دولت برای کسب و کارهای آسیب دیده، مشوق‌هایی را ارائه کند، بیان کرد: افزایش تنفس‌های مالیاتی و همچنین تعویق در پرداخت قبوض آب، برق، گاز و تلفن از اهم مواردی است که باید توسط دولت انجام شود.

منتخب مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اغلب مالکان و دارندگان مشاغل آسیب دیده دارای تسهیلات بانکی بوده و در شرایط فعلی امکان بازپرداخت آن را ندارند، عنوان کرد: روند تعویق پرداخت اقساط وام‌هایی که کسب و کارها دریافت کردند همچنان باید ادامه داشته باشد، ضمن اینکه ضرورت دارد؛ مشوق‌های بانکی نیز برای آنها در نظر گرفته شود.

محفوظی، برنامه‌ریزی دولت برای رونق بخشی مشاغل خانگی را امری ضروری دانست و گفت: کرونا ویروس ممکن است تا ماه‌های زیادی وجود داشته باشد به همین دلیل توجه به ایجاد مشاغل خانگی جدید امری مهم تلقی می‌شود.

وی، تبدیل تهدید کرونا ویروس به یک فرصت از طریق اینترنت و فضای مجازی را مهم قلمداد کرد و افزود: در سطح دنیا با پیشرفت علم و تکنولوژی، کسب و کارهای اینترنتی نیز افزایش یافته است و باید از این ظرفیت استفاده بهینه شود و تنوع و تعدد این نوع و کسب و کارها افزایش پیدا کند.

کد خبر: ۱۲٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha