۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
مشکل استخدامی ایثارگران شاغل در تأمین اجتماعی برطرف شد
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

مشکل استخدامی ایثارگران شاغل در تأمین اجتماعی برطرف شد

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران سازمان تأمین اجتماعی و مجموعه‌های تابعه معطل مانده بود که با صدور دو بخشنامه مطالبات برحق این عزیزان به زودی اجرا می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، میرهاشم موسوی اظهار داشت: این بخشنامه‌ها با عنایت به بخشنامه مشترک سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین در راستای اجرای تکلیف بند د تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور پس از تأیید هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی به واحدهای اجرایی سازمان در سراسر کشور و همچنین شرکت‌های تابعه و بانک رفاه ابلاغ شده است.

در بخشنامه میرهاشم موسوی که به مدیران تأمین اجتماعی سراسر کشور برای تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران شاغل در تأمین اجتماعی ابلاغ شده، آمده است:

مشمولان این بخشنامه عبارتند از مشمولین ذیل که در زمان تصویب قانون مذکور (۲۶‌/ ۱۲‌/ ۱۳۹۹) به صورت تمام وقت در یکی از حالات رسمی–آزمایشی، پیمانی، قرارداد ماده ۲۰ آیین نامه استخدامی و شرکتی برای انجام فعالیت‌های جاری در واحدهای سازمانی بکارگیری و قرارداد آنان در سال جاری تمدید و در حال حاضر نیز اشتغال به کار دارند.

مشمولین ماده (۲۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران عبارتند از:

الف) خانواده شهدا شامل: پدر، مادر، همسر، فرزند، برادر و خواهر شهید.
ب) ‌جانبازان، فرزند جانباز (با هر درصد جانبازی)، همسر جانباز ۲۵ درصد و بالاتر.
ج) ‌آزادگان، فرزند آزاده (با هر مدت اسارت)، همسر آزاده بالای یکسال اسارت.
د) ‌رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه، همسر و فرزندان آنان (سه چهارم مدت حضور غیرداوطلبانه در جبهه، داوطلبانه محسوب می‌شود.)
حسب تبصره (۲) قانون اصلاح بند "و" ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه (موضوع تبصره (۱) بند (۴) بخشنامه فوق‌الاشاره) صرفا تبدیل وضعیت «رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه، جانبازان، آزادگان و همسران شهداء، جانبازان و آزادگان و فرزندان شاهد و جانباز و آزاده» بدون الزام به رعایت شرط سنی، تحصیلی و آزمون صورت می‌پذیرد و تبدیل وضعیت سایر ایثارگران با رعایت شرایط خواهد بود.
تبصره ۱: رعایت شرایط احراز از نظر مدرک تحصیلی در مشاغل کارشناسی و تخصصی با رعایت طرح طبقه بندی و ارزشیابی مشاغل سازمان ضروری است.

تبدیل وضعیت «پدر، مادر، خواهر و برادر شهید، همسر و فرزندان رزمندگان» منوط به قبولی در آزمون و با رعایت شرایط سنی و تحصیلی خواهد بود.

تبصره ۱: افرادی که قبلا در آزمون‌های ورودی شرکت و پس از قبولی در آزمون مربوطه جذب و بکارگیری شده‌اند، از شرکت در آزمون مجدد معاف می‌باشند.
تبصره ۲: در صورت عدم تطابق و پیش‌بینی مدرک تحصیلی دانشگاهی مشمولین این بند (ایثارگرانی که در زمره تبصره (۲) قانون اصلاح بند "و" ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه نمی‌باشند) با شغل‌/پست مورد تصدی، مدرک مرتبط مقطع پایین‌تر یا دیپلم ملاک عمل خواهد بود.
بکارگیری نیروی انسانی جدید به جایگزینی نیروهای تبدیل وضعیت یافته که در اجرای این بخشنامه به استخدام رسمی در می‌آیند ممنوع است.
در صورت وجود هرگونه ابهام در خصوص نیروهایی که در مرخصی استعلاجی‌/ مرخصی بدون حقوق‌/ مامور به سایر دستگاه‌ها و ... می‌باشند، معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی مرجع تشخیص و احراز شرایط خواهد بود.
همچنین در بخشنامه صادر شده توسط مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به مدیران عامل شرکت‌ها، موسسات و بانک تابعه این سازمان برای تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران شاغل در شرکت‌ها، مؤسسات و بانک تابعه سازمان تأمین اجتماعی آمده است:
به منظور ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی وضعیت استخدامی جامعه ایثارگران معزز در شرکت‌ها، موسسات و بانک تابعه و با عنایت به بخشنامه مشترک سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه، شرکت‌ها، موسسات و بانک تابعه این سازمان نیز مشمول بخشنامه اخیرالذکر بوده و در راستای اجرای تکلیف بند “د” تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، نسبت به استخدام و تبدیل وضعیت مشمولین ماده (۲۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شاغل در شرکت‌ها، موسسات و بانک تابعه به رسمی (دائمی) اقدام شود.
لازم به ذکر است دستورالعمل اجرایی استخدام و تبدیل وضعیت شاغلین فوق الذکر نیز توسط معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ شده است.

کد خبر: ۱۲۶٬۶۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha