۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
مشکلات برگشت ارز، فتیله صادرات در خراسان‌جنوبی را پایین کشید
مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی:

مشکلات برگشت ارز، فتیله صادرات در خراسان‌جنوبی را پایین کشید

بیرجند-مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی گفت: مشکلات برگشت ارز حاصل از صادرات و تحولات کشور افغانستان آمار صادرات در ۹ ماهه سال جاری از خراسان‌جنوبی را کاهش داد.

حسن رحیمی زاده در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: صادرات از گمرکات خراسان جنوبی از نظر وزنی ۳۳ درصد و از نظر ارزش ۰.۵۲ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به دلایل کاهش صادرات از گمرکات خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از مهمترین این دلایل مشکلاتی است که در مسیر برگشت ارز حاصل از صادرات برای تجار و صادر کنندگان وجود دارد.

رحیمی زاده با بیان اینکه بهبود روند برگشت ارز حاصل از صادرات به ویژه برای تجاری که مبادلاتی با کشور افغانستان دارند به افزایش آمار صادرات از گمرکات خراسان‌جنوبی کمک می‌کند، گفت: یکی دیگر از دلایل کاهش صادرات در ۹ ماهه سال جاری مسائل داخلی کشور افغانستان و تحولات در آن کشور بود که به صورت طبیعی تا مدتی صادرات و واردات را تحت تأثیر خود قرار داد.

وی درباره چرایی عدم تأثیر تحولات افغانستان بر واردات و افزایش این آمار اظهارکرد:  واردات ما محدود به واردات کالا از کشور افغانستان نمی‌شود بلکه از کشورهایی چون امارات متحده و گرجستان و... نیز واردات داشته‌ایم.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی یادآور شد: پیش‌بینی ما بر این است که در مجموع تا پایان سال بتوانیم این میزان کاهش را جبران کنیم و در مجموع روند صادرات تا پایان سال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایشی باشد.

رحیمی زاده با بیان اینکه میزان صادرات ما در ۹ ماهه سال جاری ۵۷۶ میلیون و ۹۲۴ هزار و ۳۴۴ دلار بوده است، گفت: هدف گذاری ما برای سال جاری یک میلیارد دلار صادرات از گمرکات خراسان‌جنوبی بود که به واسطه دلایلی که مطرح کردم به این هدف نخواهیم رسید و امیدواریم بتوانیم با تلاش و همت در سال آینده با این میزان برسیم.

وی یادآور شد: از ابتدای امسال تعداد ۶۸ فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش ۱۹ میلیون و ۱۳۲ هزار و ۲۸۰ دلار به وزن هزار و ۹۶۹ تن تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه از نظر تعداد پروانه ۴۶۷ درصد و از نظر ارزش هزار و ۱۶ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی افزود: صادرات کالاها از خراسان‌جنوبی بیشتر به افغانستان، عراق، پاکستان و ... بوده است.

کد خبر: ۱۲۶٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha