۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
فاصله گذاری هوشمند، تلاش برای بازگرداندن اقتصاد به شرایط عادی
قائم مقام وزیر صمت مطرح کرد:

فاصله گذاری هوشمند، تلاش برای بازگرداندن اقتصاد به شرایط عادی

مدرس خیابانی، قائم مقام وزارت صمت: در مرحله فاصله گذاری هوشمند با رعایت کامل پروتکل بهداشتی، تلاش داریم اقتصاد و تجارت و کسب و کار اصناف کم خطر، به تدریج و ترتیب به شرایط عادی بازگردد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، مدرس خیابانی با اشاره به این که بیماری کرونا در همه ابعاد، زندگی مردم ایران و جهان را تحت تاثیر قرار داده است از این رو باید همه ابعاد اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و امنیتی آن را هم در هر تصمیم گیری در نظر داشت گفت: مرحله اول فاصله گذاری که فاصله گذاری اجتماعی بود با مشارکت و احساس مسئولیت عالی مردم به خوبی انجام گرفت و در مرحله بعد که فاصله گذاری هوشمند است تلاش داریم اصنافِ کم خطر به ترتیب و تدریج فعالیتشان را از ۲۳ فروردین البته با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی شروع کنند.

قائم مقام وزارت صمت با بیان اینکه ۱۸ میلیون نفر بر سفره اصناف نان می‌خورند گفت: غفلت از ابعاد اقتصادی و امنیتی بیماری کرونا مشکل ساز خواهد بود از این جهت نگاه جامع الاطراف و ملی و همه جانبه به کرونا هنر ستاد مقابله با کروناست.

او با بیان این که اصناف پر ریسک و دارای تجمعات و تراکم جمعیتی مثل تالارها و آرایشگاهها و ... همچنان فعالیتشان ممنوع است تاکید کرد: اصناف خود ناظر و مجری پروتکل‌ها هستند و باید به سایت وزارت بهداشت مراجعه کنند و تعهدنامه‌ای را در این باره امضا کنند که همه موارد بهداشتی و اجتماعی توصیه شده را مو به مو و دقیق اجرا خواهند کرد.

مدرس خیابانی گفت: ما باید از فرصت کرونا هم استفاده کنیم از این رو از ۲۳ اسفند طرح فروش اینترنتی را شروع کردیم و بیش از ۶ هزار واحد صنفی مشارکت کردند و فروش اینترنتی ۲۰۰ درصد رشد داشت و این اتفاق بعد از کرونا هم ادامه خواهد داشت و موجب می‌شود سهم تجارت اینترنتی از اقتصاد، سهم قابل توجهی شود.

علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت هم با بیان این که در مرحله فاصله گذاری هوشمند سه جز دیده شده گفت: یک جز به فضای کسب و کار و ابزار و وسایل اصناف برمی گردد که باید از نظر بهداشتی مورد تایید و پاکیزه باشد و جز دیگر مربوط به بهداشت و ایمنی فروشندگان و کارکنان و ارائه کنندگان خدمت است که آن‌ها هم باید همه موارد بهداشتی را رعایت کنند و بخش دیگر مربوط به مشتریان و خدمت گیرندگان است.

او گفت: همچنان برنامه این است که در خانه بمانیم و همه موارد بهداشتی را رعایت کنیم و کرونا همچنان جدی است.

رئیسی گفت: افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، دیابت دارند، بیماری قلبی دارند و ... نباید سرکار بروند و باید خانه بمانند و اگر شاغل اند حقوق و مزایای شان را دریافت کنند و بقیه افراد هم باید در سایت وزارت بهداشت ثبت نام کنند و غربالگری شوند تا وضعیت جسمیشان مشخص شود و به صورت شیفتی سر کار روند و موارد بهداشتی و فاصله‌ها در محل کار هم رعایت شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: مدارس و دانشگاه‌ها تا ۳۰ فروردین تعطیل است و ۲۵ فروردین باز جلسه برگزار می‌کنیم و درباره ادامه تعطیلی آن‌ها یا لغو آن تصمیم گیری خواهیم کرد.

او با تاکید بر این که باید از هر گونه تجمع و آمد و شد غیر ضروری خودداری کرد گفت: زیارتگاه‌ها و برگزاری نماز جماعات هم فعلا تا ۳۰ فروردین تعطیل هستند.

کد خبر: ۱۲٬۶۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha