۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۶
۳ سال از اجرای کنارگذر ایوان گذشت| طرحی که مشکلاتش همچنان پابرجاست
بازار گزارش می‌دهد؛

۳ سال از اجرای کنارگذر ایوان گذشت| طرحی که مشکلاتش همچنان پابرجاست

ایلام- کنارگذر شهر ایوان بعد از گذشت سه سال از آغاز عملیات اجرایی هم اکنون به دلیل مشکلات متعدد متوقف شده و مشخص نیست چه زمانی به بهره برداری خواهد رسید.

 بازار؛ گروه استان‌ها: سال ۱۳۹۷ بود که کلنگ احداث پروژه کنارگذر شهر ایوان به زمین زده شد، از همان ابتدا مالکان اراضی در مسیر طرح نسبت به نحوه کارشناسی و تعیین نرخ اراضی خود انتقاداتی داشتند که همین مسئله باعث شده این طرح هنوز به سرانجام مشخصی نرسد.

کارشناسی مجدد برای تعیین قیمت اراضی در مسیر طرح در سال ۹۹ انجام و کاراجرایی پروژه از سر گرفته شد، ولی هنوز برخی افراد به حق و حقوق خود نرسیده‌اند.

پیمانکار پروژه کنارگذر شهر ایوان در حال حاضر پیمانکاری خود را خاتمه داده چراکه در طول این ۳ سال بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان خسارت دیده است.

قیمت گذاری اراضی به مردم اعلام شده است
فرماندار ایوان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: قیمت گذاری اراضی در مسیر طرح انجام شده و به کشاورزان نیز اعلام شد اراضی دیم هر مترمربع ۲۸ هزار تومان و اراضی آبی ۴۷ هزار تومان خریداری می‌شود.

وی ادامه داد: تکلیف اراضی مردم مشخص است و پول نیر توزیع شده، منتهی افرادی هستند که سند ثبتی در دست ندارند و هر زمان که اسناد لازم در سازمان ثبت ارائه دهند بلافاصله مکاتبه با ثبت انجام می‌شود و نهایتاً هزینه کارشناسی زمین‌های این افراد نیز پرداخت خواهد شد

امیدعلی سبزی افزود: امیدواریم مشکلات این طرح تمام شود تا بخشی از مشکلات تردد در مسیر داخل شهر ایوان حل شود.

ظرف یک ماه آینده پیمانکار جدید انتخاب خواهد شد
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: کنارگذر شهر ایوان در سال ۹۷ به پیمان رفت ولی به دلیل محدودیت منابع اعتباری از یک طرف و از طرف دیگر به دلیل تملک اراضی در مسیر طرح با مشکلاتی مواجه شد.

۳ سال از اجرای کنارگذر ایوان گذشت| طرحی که مشکلاتش همچنان پابرجاست

عبدالله بهادری با اشاره به اینکه در پایان سال گذشته اعتبارات خوبی برای این پروژه منظور و اقدامات لازم نیز برای تملک و نیز کارشناسی قیمت اراضی انجام شده است، افزود: مبالغ کارشناسی اراضی تامین اعتبار و بیش از ۹۰ درصد از مشکلات و معارضات محلی به واسطه تملک حل شده است.

وی ادامه داد: تکلیف اراضی مردم مشخص است و پول نیز توزیع شده، منتهی افرادی هستند که سند ثبتی در دست ندارند و هر زمان که اسناد لازم در سازمان ثبت ارائه دهند بلافاصله مکاتبه با ثبت انجام می‌شود و نهایتاً هزینه کارشناسی زمین‌های این افراد نیز پرداخت خواهد شد.

بهادری عنوان کرد: به واسطه اینکه پیمانکار پروژه متضرر شده و توان انجام کار را به دلیل ضرر نداشت، چند روز گذشته این پروژه خاتمه پیدا کرده و برآورد آن انجام شده است.

کنارگذری که قرار است غرب و شرق ایوان و بالعکس را وصل کند ۹ کیلومتر طول دارد، اگر این طرح به بهره برداری برسد دیگر پای تریلی های حامل بار به سطح شهر باز نمی‌شود

مدیر کل راه و شهرسازی ایلام عنوان کرد: حداکثر ظرف یک ماه آینده پیمانکار جدید انتخاب خواهد شد، چنانچه اعتبار این طرح پایدار و تامین شود کمتر از ۱۸ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار مصوب شده پروژه کنارگذر ایوان
نماینده مردم ایلام در مجلس نیز در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: دستور پیگیری اخذ ۱۰۰ درصد تخصیص پروژه کنارگذر ایوان را از وزیر راه دریافت کرده‌ایم.

سارا فلاحی بیان کرد: تسریع در اجرای طرح‌های پروژه‌های راهسازی استان از جمله کنارگذر ایوان بسیار مهم است و می‌تواند نقش بسیار مهمی در تقسیم ترافیک محورهای کرمانشاه به ایلام و مرز بین المللی مهران ایفا کند.

۳ سال از اجرای کنارگذر ایوان گذشت| طرحی که مشکلاتش همچنان پابرجاست

وی نقش کنارگذر شهر ایوان را برای رفع ترافیک داخل شهر با وجود قرار داشتن این شهر در مسیر عتبات عالیات و اربعین بسیار مهم توصیف کرد.

کنارگذری که قرار است غرب و شرق ایوان و بالعکس را وصل کند ۹ کیلومتر طول دارد، اگر این طرح به بهره برداری برسد دیگر پای تریلی های حامل بار به سطح شهر باز نمی‌شود.

طرحی که قرار بود ۲۴ ماهه تکمیل و به بهره برداری برسد با این اوصاف در سال آینده نیز تکمیل نخواهد شد. این طرح هم اکنون ۴۰ درصد پیشرفت دارد و برای اجرای این طرح ۲ دستگاه پل بزرگ و ۳۷ پل بتنی متوسط درحال احداث است.

کد خبر: ۱۲۶٬۴۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha