۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
افزایش قیمت جهانی طلا با گسترش سویه اومیکرون
قیمت طلا به اوج یک هفته اخیر نزدیک شد

افزایش قیمت جهانی طلا با گسترش سویه اومیکرون

قیمت جهانی طلا به دنبال نگرانی های ایجاد شده از گسترش سویه جدید کرونا یعنی اومیکرون، مسیر صعودی را پیش گرفته است.

بازار؛ گروه صنعت: قیمت طلا روز گذشته مسیر خود را معکوس کرد و به اوج یک هفته ‌ای نزدیک شد؛ زیرا خطرات جدید رشد اقتصاد جهانی ناشی از افزایش موارد ابتلا به اومیکرون بر دلار آمریکا سایه انداخته است.

هر انس طلا تا ساعت ۱۱:۴۰ صبح دوشنبه با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۸۱۱.۸۱ دلار رسید. البته قیمت طلای آمریکا در بازار نیویورک به نسبت ثابت مانده و هر اونس آن ۱۸۱۳.۱۰ دلار است. در همین شرایط شاخص دلار در یک هفته گذشته افزایش یافته که این موضوع باعث می‌ شود طلا برای دارندگان ارز های غیر آمریکایی جذابیت کمتری داشته باشد.

جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد بازار طلا در موسسه کیتکو متالز گفت: چشم انداز طلا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ خوش بینانه است و محرک اصلی این چشم انداز نیز تورم است که نمی گذارد بهای طلا خیلی کاهی بیابد و همواره کف قیمت ها را حفظ می کند.

تحلیلگر ارشد بازار طلا در موسسه کیتکو متالز با اشاره به وجود نگرانی‌ های تورمی افزود: به نظر می‌ رسد تمایل بانک مرکزی آمریکا برای سیاست‌ های پولی کمی سخت ‌تر است و این موضوع معامله گران طلا را کمی آرام کرده است.

پیتر فرتیگ، تحلیلگر تحقیقات کمی کالا تاکید کرد: در حالی که دلار آمریکا قوی‌ تر است، امروز حرکت زیادی در طلا مشاهده نمی‌ شود و یکی از دلایل اصلی کمبود نقدینگی بازارهای بسته در کریسمس است. فرتیگ افزود: بازدهی اندکی بالاتر، هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می‌ دهد، که کمی بر قیمت طلا تاثیر گذار است.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارز دیلی اف ایکس نیز در خصوص نوسانات اخیر بازار طلا گفت: اگرچه به طور کلی وضعیت بازار در این هفته آرام بود، اما نقدینگی پایین، حساسیت تیتر های رسانه ها را برجسته ‌تر می‌ کند، بنابراین در صورتی که کوچک ترین اتفاقی در این حوزه رخ دهد دور از انتظار نیست که بازار حساس قیمت ها دچار تحول و تغییر شود.

کد خبر: ۱۲۶٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha